Kiekkojen hukkaaminen ja löytäminen

Keskustelua frisbeegolfista

Valvoja: HALLITUS

snateri
Viestit: 15
Liittynyt: Ma 14 Huhti 2008, 13:33

Re: Kiekkojen hukkaaminen ja löytäminen

Viesti Kirjoittaja snateri »

Eiköhän se niin oo että ne kaikista ``tärkeimmät´´ kiekot haluaa löytää ja ei muilla väliä.. Niin ainaki mun kohdalla on.Ja sehän on totta että niitä kiekkoja tulee ja menee.
Bast
Viestit: 94
Liittynyt: Su 01 Kesä 2008, 20:00
Oikea nimi: Kari Toivonen
Paikkakunta: Lieto
Viesti:

Re: Kiekkojen hukkaaminen ja löytäminen

Viesti Kirjoittaja Bast »

Ari kirjoitti:Itse olen pitänyt tätä lajia senverran halpana harrastaa, että edes aikuiset pystyvät omat kiekkonsa itse ostamaan, mutta välillä joutuu näköjään yllättymään.
Kuulostaa kyllä molemminpuolin nololta tilanteelta jos aikuisia pitää alkaa ripittämään tällaisista touhuista.

Onko ne kiekot oikeasti liian kalliita? Vai vain liian vaikeita hankkia?
Kyse on periaatteesta. Varastamista ei pidä hyväksyä eikä siihen kannustaa, ja varastamisesta on kyse silloin, kun kiekossa on nimi ja puhelinnumero ja sen silti löytäjä sen pitää.
Toiseksi, vaikka hinta ei nyt ihan mahdoton aikuiselle ole, on uuden kiekon hankkimisesta kuitenkin aika paljon vaivaa. Useimmat omat kiekkoni hankin jenkkikaupoista, kun haluamiani ei kotimaisilta kauppiailta saa, joten päälle tulee vielä postimaksutkin. Jos itse saan rysän päältä kiekkovarkaan kiinni, niin takaan, että ripitystä tulee iästä riippumatta.
Puttaus on puoli ruokaa
Avatar
Ari
Viestit: 6705
Liittynyt: Ke 10 Tammi 2007, 11:57
Oikea nimi: Ari Penttala
Seura: Nummelan Frisbeeseura
Paikkakunta: Nummela

Re: Kiekkojen hukkaaminen ja löytäminen

Viesti Kirjoittaja Ari »

Itse asiassa yritin pohtia tuossa viestissäni tuota asiaa sen kiekkovarkaan näkökulmasta. Jos kiekot ovat liian kalliita tai vaikeita hankkia on mahdollista jollakin tavalla ymmärtää miksi niitä pitää toisilta viedä.

Itse olen sitä mieltä, että jos jättää pari tupakkiaskia tai olutta ostamatta voi ostaa kivanvärisen kiekon :)
Avatar
PM
Viestit: 733
Liittynyt: Ke 26 Loka 2005, 10:31
Oikea nimi: P.Määränen
Seura: Talin Tallaajat
Paikkakunta: Tikkurila

Re: Kiekkojen hukkaaminen ja löytäminen

Viesti Kirjoittaja PM »

Ari kirjoitti:
Itse olen sitä mieltä, että jos jättää pari tupakkiaskia tai olutta ostamatta voi ostaa kivanvärisen kiekon :)
:wink: Vaikka pinkin?
Kaikki muu on turhaa paitsi putti!!


http://www.frisbeepoint.fi/kauppa/index.php
Bast
Viestit: 94
Liittynyt: Su 01 Kesä 2008, 20:00
Oikea nimi: Kari Toivonen
Paikkakunta: Lieto
Viesti:

Re: Kiekkojen hukkaaminen ja löytäminen

Viesti Kirjoittaja Bast »

Ari kirjoitti:Itse asiassa yritin pohtia tuossa viestissäni tuota asiaa sen kiekkovarkaan näkökulmasta. Jos kiekot ovat liian kalliita tai vaikeita hankkia on mahdollista jollakin tavalla ymmärtää miksi niitä pitää toisilta viedä.

Itse olen sitä mieltä, että jos jättää pari tupakkiaskia tai olutta ostamatta voi ostaa kivanvärisen kiekon :)
OK. Tulkitsin siis hätäpäissäni kommenttisi väärin.
Puttaus on puoli ruokaa
Avatar
tumpsi
Viestit: 735
Liittynyt: Ti 26 Kesä 2007, 15:24
Oikea nimi: Tomi Niemenmaa
Seura: Tampereen Frisbeeseura
Paikkakunta: Oulu

Re: Kiekkojen hukkaaminen ja löytäminen

Viesti Kirjoittaja tumpsi »

TAAS törmäsin vihkulla uusiin junnuihin, reput täynnä vanhoja, mustalla tussilla pohjasta koristeltuja kiekkoja. tapani mukaan kysyin "onko löytökiekkoja?" pojat vastasivat yhteen ääneen "no kun noissa löytökiekoissa on sotkettu nimet niin ei niihin voi soittaa". olin jälleen kovin hämmästynyt, ja poistuin paikalta. mieli tekisi kääntää kaikkien alle 16v sankareiden (poikkeuksia toki on) reput ympäri ja ottaa kaikki kiekot joissa on enemmän kuin yksi nimi, ja viedä ne näytille viikkokisoihin. käsittämätöntä toimintaa.

jälkeenpäin ajateltuna ois pitäny ottaa pojilta vanhempien puhelinnumero ja tiedustella sieltä että onko tämä kotona opittu juttu vai mitä. kyllä käy sielun päälle tollanen.
Avatar
dragon96
Viestit: 29
Liittynyt: Ti 30 Joulu 2008, 14:21
Paikkakunta: Hollola

Re: Kiekkojen hukkaaminen ja löytäminen

Viesti Kirjoittaja dragon96 »

tumpsi kirjoitti:TAAS törmäsin vihkulla uusiin junnuihin, reput täynnä vanhoja, mustalla tussilla pohjasta koristeltuja kiekkoja. tapani mukaan kysyin "onko löytökiekkoja?" pojat vastasivat yhteen ääneen "no kun noissa löytökiekoissa on sotkettu nimet niin ei niihin voi soittaa". olin jälleen kovin hämmästynyt, ja poistuin paikalta. mieli tekisi kääntää kaikkien alle 16v sankareiden (poikkeuksia toki on) reput ympäri ja ottaa kaikki kiekot joissa on enemmän kuin yksi nimi, ja viedä ne näytille viikkokisoihin. käsittämätöntä toimintaa.

jälkeenpäin ajateltuna ois pitäny ottaa pojilta vanhempien puhelinnumero ja tiedustella sieltä että onko tämä kotona opittu juttu vai mitä. kyllä käy sielun päälle tollanen.

tuo on kyllä totta! itselläni ikää 13v ja kiekot palautan aina jos löydän. taidan siis olla tuo poikkeus. mutta nyt haluaisin mainita asiasta joka pistää vihaksi kori on pusikon takana heitto korille ja kun saavut kikon luo, niin se on kadonnuT (eli ilmeisesti varastettu) ja ketään ei näy missään...
harjoitus tekee mestarin
Kim Lindblad
Viestit: 298
Liittynyt: Ke 13 Huhti 2005, 11:40
Oikea nimi: Kim Lindblad

Re: Kiekkojen hukkaaminen ja löytäminen

Viesti Kirjoittaja Kim Lindblad »

Hukkaaminen ja hukkuminen:
http://www.golf-disc-locator.com
http://www.youtube.com/watch?v=qY19qvM7QlY
Kelluva kiekko on varmasti parempi ratkaisu.
Bast
Viestit: 94
Liittynyt: Su 01 Kesä 2008, 20:00
Oikea nimi: Kari Toivonen
Paikkakunta: Lieto
Viesti:

Re: Kiekkojen hukkaaminen ja löytäminen

Viesti Kirjoittaja Bast »

Veteen kadonneet kiekot on oikeastaan vähäisempi ongelma kuin jonnekin tiheään metsikköön tai pensaikkoon hukkuneet lätyt. Olen yrittänyt miettiä jotain paikannusviritystä tyyliin vihellykseen vastaavat avaimenperät, mutta kaikissa on ongelmana liian suuri koko tai paino. Kävi mielessä sellainenkin, että jos repäisisi sellaisesta soivasta onnittelukortista sen soivan osan ja laittaisi kiekon pohjaan teipillä. Aina, kun heittäisi draivia, kytkisi sen soimaan ja jos kiekko katoaisi jonnekin pensaikkoon, riittää kun kuuntelee, mistä päin "happy birthday" kajahtaa :)
Puttaus on puoli ruokaa
rosenjo
Viestit: 127
Liittynyt: To 10 Marras 2005, 13:53

Re: Kiekkojen hukkaaminen ja löytäminen

Viesti Kirjoittaja rosenjo »

Kirjoitetaan nyt tähän keskusteluun..

Hävinnyt eilen hämeenlinnassa kaksi kiekkoa, oranssi buzz jossa tali open logo päällä ja gazelle

Gazellessa lukee Aleksi Vähäsaari ja buzzissa Ruusa

Molemmissa kiekoissa puhelinnumerot!!
MikkoS
Viestit: 297
Liittynyt: Ma 25 Loka 2010, 11:21
Oikea nimi: Mikko Setälä

Re: Kiekkojen hukkaaminen ja löytäminen

Viesti Kirjoittaja MikkoS »

Bast kirjoitti:Kävi mielessä sellainenkin, että jos repäisisi sellaisesta soivasta onnittelukortista sen soivan osan ja laittaisi kiekon pohjaan teipillä. Aina, kun heittäisi draivia, kytkisi sen soimaan ja jos kiekko katoaisi jonnekin pensaikkoon, riittää kun kuuntelee, mistä päin "happy birthday" kajahtaa :)
:lol: ei hahaha, nyt äkkiä patenttia voimaan ennenkö innova tai joku muu vie tästä valmiin idean: soivat kiekot! mieti nyt, mitä saisi aikaan. joku Nuke josta lähtee se markan videopeleistä tuttu pommiääni "di--lu--li--li-lu--li-liiii ---- KRRÄÄÄTSH" ja niin edelleen. Ape joka huutaa "uuuk uuk uuk" mennessään. Mahdollisuudet on rajattomat. :P

Viikkokisoissa vois kyllä hajota pää.
Huomaan heti putterin irrotessa kädestä, että "aha, tuonneko olinkin menossa" - roberd
jiiärrä
Viestit: 919
Liittynyt: To 20 Elo 2009, 21:41
Oikea nimi: Janne Räsänen
Seura: Talin Tallaajat

Re: Kiekkojen hukkaaminen ja löytäminen

Viesti Kirjoittaja jiiärrä »

MikkoS kirjoitti:
Bast kirjoitti:Kävi mielessä sellainenkin, että jos repäisisi sellaisesta soivasta onnittelukortista sen soivan osan ja laittaisi kiekon pohjaan teipillä. Aina, kun heittäisi draivia, kytkisi sen soimaan ja jos kiekko katoaisi jonnekin pensaikkoon, riittää kun kuuntelee, mistä päin "happy birthday" kajahtaa :)
:lol: ei hahaha, nyt äkkiä patenttia voimaan ennenkö innova tai joku muu vie tästä valmiin idean: soivat kiekot! mieti nyt, mitä saisi aikaan. joku Nuke josta lähtee se markan videopeleistä tuttu pommiääni "di--lu--li--li-lu--li-liiii ---- KRRÄÄÄTSH" ja niin edelleen. Ape joka huutaa "uuuk uuk uuk" mennessään. Mahdollisuudet on rajattomat. :P

Viikkokisoissa vois kyllä hajota pää.
Sori mäkin olen jo ehtinyt keksiä tuon aiemmin ja varmasti joku muu ennen mua :-)
Simpanssi
Viestit: 40
Liittynyt: Ma 09 Touko 2011, 19:11
Oikea nimi: Sam Sinkkonen

Re: Kiekkojen hukkaaminen ja löytäminen

Viesti Kirjoittaja Simpanssi »

Noh, älkää meitä nuoria nii pilkatko ei ne kaikki ole niin pahoja. No ei ainakaan imatralla.

Meillä täällä imatralla on oikein hyvä yhteishenki ku ei ole niin isokaupunki niin monet vanhemmat heittäjät ovat tuttuja, kun tulee usein kierroksiakin heitettyjä.
Usein tuntuu että uusilla vanhemman sukupuolen harrastajilla, joillakin, on ongelmia nuoria kohtaan.

Tänään törmäsin tuossa imatran radalla kummoiseen juttuun. Täällä imatran radalla vähemmän käynyt henkilö tuli siihen ykkösväylälle ja kaveriporukan kanssa sanottiin että voi mennä ensin. No äijä oli niin pro näköinen niin piti sitä heittää kaksi avausheittoa. No sen jälkeen kun kyseinen henkilö oli väylän loppuun heittänyt niin alettiin heittämään väylää niin ei siinä kun olin toista heittoa heittämässä niin eihän siinä mennyt kuin yksi kiekko kovalla vauhdilla päänohi. Eli mies heitti korilta tiille. EIKÄ OLLUT VENÄLÄINEN+ :D
Bast
Viestit: 94
Liittynyt: Su 01 Kesä 2008, 20:00
Oikea nimi: Kari Toivonen
Paikkakunta: Lieto
Viesti:

Re: Kiekkojen hukkaaminen ja löytäminen

Viesti Kirjoittaja Bast »

No niin, nyt on sitten joku jenkki jo mennyt tekemään oman sovelluksensa kiekon paikannuslaitteesta:)

http://www.youtube.com/watch?v=vyG2wHRx6ZM
Puttaus on puoli ruokaa
B_Spenser
Viestit: 69
Liittynyt: La 06 Helmi 2010, 23:51
Oikea nimi: thomas mykkänen

Re: Kiekkojen hukkaaminen ja löytäminen

Viesti Kirjoittaja B_Spenser »

Bast kirjoitti:Veteen kadonneet kiekot on oikeastaan vähäisempi ongelma kuin jonnekin tiheään metsikköön tai pensaikkoon hukkuneet lätyt. Olen yrittänyt miettiä jotain paikannusviritystä tyyliin vihellykseen vastaavat avaimenperät, mutta kaikissa on ongelmana liian suuri koko tai paino. Kävi mielessä sellainenkin, että jos repäisisi sellaisesta soivasta onnittelukortista sen soivan osan ja laittaisi kiekon pohjaan teipillä. Aina, kun heittäisi draivia, kytkisi sen soimaan ja jos kiekko katoaisi jonnekin pensaikkoon, riittää kun kuuntelee, mistä päin "happy birthday" kajahtaa :)
Jos se onnittelu kortti soitin on ohut, ja joku osaisi laittaa siihen pienen ajastimen, vaikka 4 min päästä heittämisestä, voisi toimiakin.
Vastaa Viestiin