Ilmainen Dutch Open 2010 HD video Bittorrenttina

Keskustelua frisbeegolfista

Valvoja: HALLITUS

jiiärrä
Viestit: 919
Liittynyt: To 20 Elo 2009, 21:41
Oikea nimi: Janne Räsänen
Seura: Talin Tallaajat

Ilmainen Dutch Open 2010 HD video Bittorrenttina

Viesti Kirjoittaja jiiärrä »

http://thepiratebay.org/torrent/6450396 ... 10_HD_1080

Tilan tarve on 20 gigaa. Koko kisa lähes joka heiton sain kuvattua johtoryhmistä eri kierroksilla. Sää ei suosinut kameraa, kun valoa ei ollut niin paljon kuin, mistä kamera tykkää. SDGO 2010 on paremman näköinen raakadatana kirkkaasta säästä johtuen, mutta katsoohan tätäkin.

Full HD 1080 reilusti Youtubea paremmalla kuvalla, mitä nyt toka kiessi näyttää erikoiselta, kun Juha kokeili future proofingia, joka ei näytä useimmilla vanhemmilla näytöillä hyvältä. Ei oikein Bittorrent toimi optimoidusti, kun olen jo viikon lataillut ja kaikki data ei ole vieläkään saapunut. Ainakin yksi pätkä käynnistyi, joten ehkä filut toimivat. Lataus on tosi pätkittäistä, mutta ehkä teillä on parempi onni. Ajattelin ilmoitella tässä vaiheessa, kun olen poissa maasta ja netistä ensi viikolla luultavasti suurimman osan ajasta.

Kuulemma torretntin tekijä on jo kokeillut kaikkea, mitä osaa. BT on vain pirun epäotimoitua softaa. Mulla on usein koko lähtökaista käytämättömänä, vaikka muita lataajia on. Joten onnea vaan ja hiomista saa pyytää, mutta tekijä on jo kaikkensa tehnyt, joten muutoksia tuskin tulee. Toivottavasti vain mulla on häikkää lataamisessa.
mikkis
Viestit: 147
Liittynyt: To 31 Touko 2007, 11:24
Oikea nimi: Mikko Juola
Seura: Pirkkalan Frisbeeseura Aviaattorit ry
Paikkakunta: Pirkkala
Viesti:

Re: Ilmainen Dutch Open 2010 HD video Bittorrenttina

Viesti Kirjoittaja mikkis »

On aivan mahtavaa, että jaksatte tehdä näitä videoita. Huikean hienoa katseltavaa. Kiitos.

Ja ihan mukavasti lataa näinkin vähillä jakajilla. 73% valmiina ja latausnopeus vaihtelee 250-350kt/s (Elisa Viihde, kaapeli).
-------------------------------------
http://www.DiscGolfScores.net
JohnVoyager
Viestit: 142
Liittynyt: La 23 Elo 2008, 23:50
Oikea nimi: juha alkkiomäki
Seura:

Re: Ilmainen Dutch Open 2010 HD video Bittorrenttina

Viesti Kirjoittaja JohnVoyager »

Mä tulen kans kohta seedaamaan ja varmaan Jiiärrän kanssa pidetään näitä yllä ainakin kesän yli. SDGO2010 torrenttia on ladannut yllättävän moni. Tosin suurin osa lataajista on ollut Suomesta, Ruotsista tai jenkeistä. Hienoa että porukka on kuitenkin jaksanut jakaa torrenttia.
jiiärrä
Viestit: 919
Liittynyt: To 20 Elo 2009, 21:41
Oikea nimi: Janne Räsänen
Seura: Talin Tallaajat

Re: Ilmainen Dutch Open 2010 HD video Bittorrenttina

Viesti Kirjoittaja jiiärrä »

Kiitoksia kaikille tiedostojen jakamiseen osallistujille, sillä ilman teitä ei olisi saatu tavaraa jakoon. En tiedä, raportoiko mun ohjelma oikein, mutta epäilen valmistuneiden latausten määrän olevan tosi pienen verrattuna esim. Clash sarjan myyntivideoihin. Ilmaisesta videosta huolimatta. Joko porukka lukee foorumeita vähän tai iso koko pelottaa (voi ladata osan kerrallaan) tai jengi ei osaa käyttää koneita??? Toisaalta emme voi tietää, miten monta kopiota on tehty datasta.

Jos hostaaminen ja tiedonsiirto ei maksaisi maltaita, olisi helppoa tehdä nettisivut, josta voisi ladata niin kovaa kuin kaistaa riittää, mutta ei olla löydetty järkihintaista palvelua helpottamaan lataajien elämää.
AkuF
Viestit: 48
Liittynyt: La 02 Loka 2010, 14:41
Oikea nimi: Aku Franssila

Re: Ilmainen Dutch Open 2010 HD video Bittorrenttina

Viesti Kirjoittaja AkuF »

Sanoisin kyllä että ainoana esteenä on tuo koko. Kaikki eivät jaksa ladata 20gt tiedostoa. Itelläkin menny 2d8h ja vielä puuttuisi pari prosenttia niin täysin ladattu.
JSkinnarla
Viestit: 11
Liittynyt: Ke 01 Syys 2010, 20:32
Oikea nimi: Janne

Re: Ilmainen Dutch Open 2010 HD video Bittorrenttina

Viesti Kirjoittaja JSkinnarla »

AkuF kirjoitti:Sanoisin kyllä että ainoana esteenä on tuo koko. Kaikki eivät jaksa ladata 20gt tiedostoa. Itelläkin menny 2d8h ja vielä puuttuisi pari prosenttia niin täysin ladattu.
Notta onko tuo sit niin raskasta pitää se torrentti taustalla auki =P Kyllä se sieltä tulee ennemmin tai myöhemmin :)
jiiärrä
Viestit: 919
Liittynyt: To 20 Elo 2009, 21:41
Oikea nimi: Janne Räsänen
Seura: Talin Tallaajat

Re: Ilmainen Dutch Open 2010 HD video Bittorrenttina

Viesti Kirjoittaja jiiärrä »

Toivottavasti lopputulos on odottamisen arvoinen :-) Kun mä hain videon, oli kusiaisia housuissa, kun torrent oli luotu 9.6. :-) Ei tullut hyvin Hollannista dataa. Taitavat sikäläiset yhteydet olla hitaita meikäläisiin verrattuna ja BT on epäoptimoitua koodia, kun mun yhteyteni on tuplat torrentin luojan uppikaistasta ja silti suurimman osan ajasta multa ei lähtenyt mitään ulos, vaikka oli muitakin lataajia? Höh.
Avatar
BlackWolf
Viestit: 46
Liittynyt: Pe 07 Tammi 2011, 23:04
Oikea nimi: Elmo Lampela
Seura: Willimiehen Disc Golf

Re: Ilmainen Dutch Open 2010 HD video Bittorrenttina

Viesti Kirjoittaja BlackWolf »

Olettekos jakajat muistaneed superseedin pistää päälle siitä bittorrentista, muutoinhan tuo jakaminen kai tuon koodin lapsuksien takia on huomattavan hidasta, kun taas superseedilla tehokkaampaa. Siis alkuvaiheessa, kunnes löytyy noita jakajia edes se muutama. Jonka jälkeen taas se super seed olisi hyvä ottaa pois, koska jos se jää päälle jaatte vain yhdelle henkilölle ja jos se kaista on luokkaa säälittävä, niin sitten jää uppikaistat käyttämättä.
Pessimisti ei pety koskaan
hena
Viestit: 22
Liittynyt: Ke 07 Loka 2009, 8:20
Oikea nimi: Henri Tienvieri
Seura: Tampereen Frisbeeseura
Paikkakunta: Tampere

Re: Ilmainen Dutch Open 2010 HD video Bittorrenttina

Viesti Kirjoittaja hena »

Pystyykö joku jelppaa, kö meikä imutti tuon SDGO2010 ja se pätkii koneella todella paljon. Eikö potku riitä koneessa pyörittään sitä vai mikä siinä mahtais olla?
Lajin helppous viehättää
miKeli
Viestit: 136
Liittynyt: Ke 21 Touko 2008, 18:30
Oikea nimi: Trolol

Re: Ilmainen Dutch Open 2010 HD video Bittorrenttina

Viesti Kirjoittaja miKeli »

itellä tais olla niin että vlc ei jaksanu mutta windows media player hoiti homman.
jiiärrä
Viestit: 919
Liittynyt: To 20 Elo 2009, 21:41
Oikea nimi: Janne Räsänen
Seura: Talin Tallaajat

Re: Ilmainen Dutch Open 2010 HD video Bittorrenttina

Viesti Kirjoittaja jiiärrä »

Henri onko sulla asennettuna viimeisimmät näytönohjaimen ajurit ja K-Lite codec packin viimeisin versio? Kannattaa toki kokeilla muitakin videonpyöritysohjelmia. Hyvä homma, että Windows Media Player toimii. Niissä on eroja, oliko tuorekin versio käytössä mikeli?
miKeli
Viestit: 136
Liittynyt: Ke 21 Touko 2008, 18:30
Oikea nimi: Trolol

Re: Ilmainen Dutch Open 2010 HD video Bittorrenttina

Viesti Kirjoittaja miKeli »

jiiärrä kirjoitti:Henri onko sulla asennettuna viimeisimmät näytönohjaimen ajurit ja K-Lite codec packin viimeisin versio? Kannattaa toki kokeilla muitakin videonpyöritysohjelmia. Hyvä homma, että Windows Media Player toimii. Niissä on eroja, oliko tuorekin versio käytössä mikeli?
Viime syksynä hankitut välineet, että kai kohtuu uudet ohjelmat sisässä.
jiiärrä
Viestit: 919
Liittynyt: To 20 Elo 2009, 21:41
Oikea nimi: Janne Räsänen
Seura: Talin Tallaajat

Re: Ilmainen Dutch Open 2010 HD video Bittorrenttina

Viesti Kirjoittaja jiiärrä »

Henri mikä keskusprosessori ja näytönohjain sun koneessasi on? Mulla on 2.3 gigan kaksiytiminen prosessori ja Nvidia 8600 näyttis.
saleee
Viestit: 104
Liittynyt: La 21 Kesä 2008, 14:30
Oikea nimi: Sauli Soini
Seura: Nummelan Frisbeeseura
Paikkakunta: Espoo

Re: Ilmainen Dutch Open 2010 HD video Bittorrenttina

Viesti Kirjoittaja saleee »

Latasin tän jo jokin aika sitten, mutta en ole muistanut kommentoida. Ensinnäkin erinomaista kuvaustyötä. Onhan tää nyt selkeesti parasta fribakuvaa, jota on tarjolla.

Jos tässä jotain parannusehdotusta saa antaa, niin ei toi ihan plug'n play juttu ole. Mulla on melko tehokas kone, joka kyllä pyörittää FullHD-kuvaa mennentullen, mutta tässä kyseisessä pätkässä on jotain feelua. Media Player ei syöritä sitä oikeastaan ollenkaan ja VLC:lläkin on tuossa tekeminen. Varsinkin kakkososa pätkii aika paljon. Enkä mielellään asenna mitään erillisiä codec-paketteja, koska ainakin ennen vanhaan ne oli takuuvarma keino saada Windows todella solmuun. Mutta jos tuo muilla pyörii, niin ehkä mun koneen videotoistossa on jotain hässäkkää.

Mutta tekniikka on sivuseikka. Kovin juttu tässä on se, että joku jaksaa ja viitsii keskittyä kilpailujen kuvaamiseen ja vieläpä jakaa tuotoksia muille. Kiitos vaan paljon herroille tästä työstä!
BacWooZ
Viestit: 55
Liittynyt: La 24 Tammi 2009, 15:44
Oikea nimi: Joni Korpi
Paikkakunta: Luopioinen

Re: Ilmainen Dutch Open 2010 HD video Bittorrenttina

Viesti Kirjoittaja BacWooZ »

Kiitokset minunkin puolesta, että jaksatte nähdä näin paljon vaivaa videoiden eteen. Jatkakaa samaan malliin :D

Olen katsellut näitä pätkiä ongelmitta monella eri koneella. Heikkotehoisin kone joka jaksoi pyörittää näitä oli 2.4GHz Pentium 4 Intel 845 emolla ja Geforce 4 näytönohjaimella (näytön resoluutio oli tosin vain 1280x720). Liki kymmenen vuotta vanha konekin suoriutui siis tehtävästä. En muista oliko siinä silloin vlc vai bsp käytössä. Toinen muutoin identtinen kone, mutta näytönohjaimena Geforce 2, ei jaksanut näyttää kuin ensimmäisen kuvan. Vain äänet kuuluivat. Luulisi olevan nykyaikaisessa koneessa jotain pahasti vialla, jos ei pyöri. Noi antiikkikoneet ei vastaa tehoiltaan edes nykyaikaista atom miniläppäriä. Mun htpc:n (talon tehokkain kone) GPU/CPU:n kuormitus pyörii n. 10-20% välillä tota katsoessa. Satunnaisesti käväsi hetkellisesti jossain 30-40%:ssa - olisko taustalla ollu joku prosessi käynnissä. i3-2100T (2 ytiminen 2,5GHz) prosu toimii siinä siis myös näytönohjaimena, eli se on likimain heikkotehoisin mahdollinen kone jonka tänäpäivänä pystyy itse kasaamaan (pl. AMD:n paistinpannut).
Vastaa Viestiin