Spottauksesta hieman

Keskustelua frisbeegolfista

Valvoja: HALLITUS

Antero
Viestit: 110
Liittynyt: Ke 26 Loka 2005, 9:28
Oikea nimi: Antero Erhiö
Seura: Talin Tallaajat
Paikkakunta: Stadi

Spottauksesta hieman

Viesti Kirjoittaja Antero »

Moi.

Nyt kun "Millenniummi" on huomenna, niin tulipa tällaista mieleeni.

En tiedä mitä säännöissä sanotaan spottauksesta, mutta vastustan nykyistä spottausvuoro käytäntöä. Nykyäänhän useimmiten poolin huonoin heittäjä (edellisen väylän tai yhteistuloksissa) on se, joka lähetetään spottaamaan.

Se on aika väärin.

Useimmiten se huonoin on vieläpä huonokuntoisin, joten vähät viimeiset voimat menee ylimääräiseen ravailuun.

Siksi pitäsi spottausvuoron olla kiertävä. Se olisi oikeudenmukaista, että poolin jokainen jäsen menisi vuorollaa spottaamaan.

Mitä mieltä muut?
Talin radanhoitoa jo vuodesta 2004.
Jani
Viestit: 1143
Liittynyt: To 03 Marras 2005, 22:18

Viesti Kirjoittaja Jani »

Turhaa kisan venytystä koko spottaus, jos kyse on kiekkojen hangesta kaivamisesta. Jos taas spotataan turvallisuuden vuoksi, niin sitten kiertävä järjestys olisi järkevä.
Tonmi
Viestit: 72
Liittynyt: Pe 21 Loka 2005, 22:13
Oikea nimi: Tommi Avola
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Tonmi »

Monta kertaa suurin "panos" kierroksella onkin, paljonko joutuu spottaamaan, palkintopallille kun ei kuitenkaan saumaa ole... Mun mielestä spottivuoro tuo mukavasti lisäkilpailua pooleihin.
poimis
Viestit: 2284
Liittynyt: Ke 26 Loka 2005, 11:14
Oikea nimi: Sami Poimala
Seura: Talin Tallaajat
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja poimis »

Antero kirjoitti: Useimmiten se huonoin on vieläpä huonokuntoisin,
Aika mielenkiintoinen väite.. Ja rohkenen olla eri mieltä, ei näitä kisoja pelkällä kunnolla voiteta. Eikä toisaalta hävitä huonolla.
Antero kirjoitti: Siksi pitäsi spottausvuoron olla kiertävä. Se olisi oikeudenmukaista, että poolin jokainen jäsen menisi vuorollaa spottaamaan.
Olettaisin, että perustelu nykykäytännölle on se, että kun poolin viimeinen käy spottaamassa, ja kun eka on heittänyt, spottaajaa vaihdetaan, niin sen joka on joutunut ravaamaan spottipaikalta heittopaikalle, ei tarvitse heittää heti, vaan voi hieman hengähtää.

Itse ainakin spottaan ihan mielelläni siinä harvinaisessa tapauksessa, että satun poolin viimenen olemaan. hehhehehhh :twisted:
Jani kirjoitti:Turhaa kisan venytystä koko spottaus, jos kyse on kiekkojen hangesta kaivamisesta.
Tarkoitatko, että on kivempaa nelistään kaivaa kiekkoa hangesta, kuin yhden ihmisen katsoa mihin kiekko mene, jotta sitä ei tarvitse kaivaa?
Monilla väylillä pelin kulkea nopeuttaa dramaattisesti se, että joku katsoo, minne se kiekko pomppii. Varsinkin meikkumaisilla radoilla.
Antero
Viestit: 110
Liittynyt: Ke 26 Loka 2005, 9:28
Oikea nimi: Antero Erhiö
Seura: Talin Tallaajat
Paikkakunta: Stadi

Viesti Kirjoittaja Antero »

poimis kirjoitti:
Antero kirjoitti: Siksi pitäsi spottausvuoron olla kiertävä. Se olisi oikeudenmukaista, että poolin jokainen jäsen menisi vuorollaa spottaamaan.
Olettaisin, että perustelu nykykäytännölle on se, että kun poolin viimeinen käy spottaamassa, ja kun eka on heittänyt, spottaajaa vaihdetaan, niin sen joka on joutunut ravaamaan spottipaikalta heittopaikalle, ei tarvitse heittää heti, vaan voi hieman hengähtää.
Joo, mutta esimerkiksi Heinolassa, Meikussa tai missä tahansa muualla suuria korkeuseroja olevalla radalla spottaaja joutuu käyttämään voimiaan aivan liikaa. Siis jos oletetaan, että spottaaja on lähes aina se sama, eli poolin heikoin heittäjä.

Minä olen usein se heikoin heittäjä.
En pidä heikoimman heittäjän spottausvuoroa oikeudenmukaisena systeeminä, mitä kiertävä spottausjärjestys on. Kyllä siinä kunto on kovilla kun joutuu menemään jatkuvasti mäkiä ylös alas. Lisäksi se on minulle ihan suora turvallisuusriski, sillä kun on riittävän uupunut, niin tarkkuus liikunnasta vähenee ja onnettumuusriski kasvaa.

Eli siis täytyy varmaan jättää kaikki kilpailut väliin. (Tästä varmaan puoli Suomea hurraa...).

Minä heitän frisbeetä, koska se on kivaa. En heitä sitä todistaakseni itselleni tai muille olevani parempi kuin muut. Minulla ei ole sellaista tarvetta ja itsetuntoni kestää viimeiset sijat. Ne ovat ihan kivoja, sillä niillä ei ole mitään väliä. En siis kilpaile enkä osallistu kilpailuihin kilpailun vuoksi. Osallistun, sillä katson niiden olevan sosiaalinen tapahtuma. (Näin kilpailuihin osallistuminen minulle aikoinaan markkinoitiin kun ihmettelin miksi minun tulisi niihin osallistua.)

Olisi pitänyt jo ajat sitten tajuta, ettei tupakan vieroitusoireiden aikana pitäisi kirjoittaa minnekään eikä mitään.

Anteeksi.

GRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR!

Ugh, Olen puhunut.

Nooh... Nyt menin jo aiheesta sivuun...
Viimeksi muokannut Antero, Su 15 Tammi 2006, 18:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Talin radanhoitoa jo vuodesta 2004.
Avatar
banzio
Viestit: 160
Liittynyt: To 27 Loka 2005, 10:17
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

voi vitsi

Viesti Kirjoittaja banzio »

vitsi, että oot sosiaalinen...
Jani
Viestit: 1143
Liittynyt: To 03 Marras 2005, 22:18

Viesti Kirjoittaja Jani »

poimis kirjoitti:Tarkoitatko, että on kivempaa nelistään kaivaa kiekkoa hangesta, kuin yhden ihmisen katsoa mihin kiekko mene, jotta sitä ei tarvitse kaivaa?
Ihan kivaa on heittää kiekko menemään ja kävellä suoraan sinne, missä naru hangesta pilkottaa. Ja nopeaa.
Jani
Viestit: 1143
Liittynyt: To 03 Marras 2005, 22:18

Viesti Kirjoittaja Jani »

Antero kirjoitti:Olisi pitänyt jo ajat sitten tajuta, ettei tupakan vieroitusoireiden aikana pitäisi kirjoittaa minnekään eikä mitään.
Tai sitten tajuta olla hankkimatta oireita. Eli käristää ketjussa.
Antero
Viestit: 110
Liittynyt: Ke 26 Loka 2005, 9:28
Oikea nimi: Antero Erhiö
Seura: Talin Tallaajat
Paikkakunta: Stadi

Viesti Kirjoittaja Antero »

Jani kirjoitti:
Antero kirjoitti:Olisi pitänyt jo ajat sitten tajuta, ettei tupakan vieroitusoireiden aikana pitäisi kirjoittaa minnekään eikä mitään.
Tai sitten tajuta olla hankkimatta oireita. Eli käristää ketjussa.
Justiinsa nyt ei ole tunnetta, että vanne kiristää päätä - joten siksi vastaan... 8)
Joo... Tupakasta irti pääseminen on itse asiassa paljon helpompaa kuin läskeistä eroon pääseminen. Itselle on paljon helpompaa perustella, ettei tarvitse tupakakkaa kuin ruokaa...

Ketjussa käristäminen on varakkaiden puuhaa. Poltin noin 30-35 savuketta / vrk, eli rahassa meni noin 5,0 € / päivä. Nyt kun on noin 2 kk takana ilman tuota tuhlausta, niin ihmettelen todellakin miten minulla on ollut siihen varaa. Nyt pystyy jo säästämään ihan eri tavalla kuin ennen. :)

Henki ei haise, Meikun kuutosella en ole aina kuoleman kourissa, yöllä eikä aamulla ole yskää. Kuorsauskin on kuulemma vähentynyt.

Fribausmaailmassa moni kova heittäjä polttaa tai käyttää nuuskaa.
Kuinka moni pystyy lopettamaan tuon tavan, eli kuinka moni haluaa (pystyy) lopettamaan nikotiiniriippuvuutensa?

En tiedä pystynkö koskaan sitä kokonaan voittamaan, mutta ainakin yritän.

Ugh, oireet alkavat palata, joten armahdan Teitä ja lopetan. :)
Talin radanhoitoa jo vuodesta 2004.
poimis
Viestit: 2284
Liittynyt: Ke 26 Loka 2005, 11:14
Oikea nimi: Sami Poimala
Seura: Talin Tallaajat
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja poimis »

Jani kirjoitti: Tai sitten tajuta olla hankkimatta oireita. Eli käristää ketjussa.
Ei, vaan olla aloittamatta sitä polttamista :)
Antero kirjoitti: Joo... Tupakasta irti pääseminen on itse asiassa paljon helpompaa kuin läskeistä eroon pääseminen. Itselle on paljon helpompaa perustella, ettei tarvitse tupakakkaa kuin ruokaa...
Ei läskit syömättä lähde. Pitää vain löytää itselle sopivin tapa. Monet laihtuvat mässäilemällä (siis syömällä hyvin, ei holtittomasti) oikein.
Antero kirjoitti: En tiedä pystynkö koskaan sitä kokonaan voittamaan, mutta ainakin yritän.
Loistavaa. Toivottavasti muutkin yrittävät.
Dizzy
Viestit: 65
Liittynyt: Ti 26 Huhti 2005, 12:44
Oikea nimi: Anssi Sahri
Seura: Talin Tallaajat
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Dizzy »

Puhutaan nyt vähän tosta spottauksesta, kun siitä tää lähti liikkeelle.

Anterolla on ihan pointti tässä ketjussa, tuolla alkupäässä. Se ei ole kovin korrektia pistää sitä paskinta spottaamaan joka väylää, vaikka säännöt niin sanookin. Tämä tosin pätee vain ja ainoastaan näihin tammi - helmikuun kisoihin. Silloin kun on pakko pelata siinä metrisessä hangessa, olisi kyllä ihan syytä jakaa sitä hangessa kahlaamisen kärsimystä kaikille. Ei meinaan sellaista kuntohirmua ole, joka kaksi reikää kunnon hangessa kahlattuaan heittäisi enää samalla tavalla. Kahdenksantoista väylää, ja sieltä tulee ihan eri ihminen takaisin.

Enkä oikeasti tiedä, miksi se narujutska ei oikein ota tuulta alleen. Jos TD ei pakota niillä heittämään, niin sitten spottaillaan.
Vastaa Viestiin