Tali Open 2012

Keskustelua Major- ja EuroTour-tasoisista sekä muista ulkomailla järjestettävistä kisoista.

Valvoja: HALLITUS

Sleijeri
Viestit: 220
Liittynyt: Ti 17 Huhti 2007, 7:31
Oikea nimi: Ville Lapinmäki
Seura: Lords of Disc Golf
Paikkakunta: Heinola
Viesti:

Re: Tali Open 2012

Viesti Kirjoittaja Sleijeri »

Hieman petyin kun ei saanut edes laastareita 70 eurolla, heitin kyllä sitten senkin edestä.
Pyöveli
Viestit: 182
Liittynyt: Ke 10 Loka 2007, 8:33
Oikea nimi: Veli Berglund

Re: Tali Open 2012

Viesti Kirjoittaja Pyöveli »

Nyt meni avoimen voitto todellakin oikeaan osoitteeseen, potentiaali on tiedetty...

ONNITTELUT!

Myös keisarilta vakuuttavan varma paluu...

Muutoin täytyy sanoa, että monet muut kuin yllämainitut tulokset yllätti kovasti.

Omat rahat oli kiinni Jallessa, mutta kisa olis pitäny olla 4 päiväinen, takasuora loppui kesken.

Kai Vesa vakuutti jo Hollannissa, nyt aletaan puhua paikan vakiinnuttamisesta...

Kiva nähdä vanhan kaartin esiinmarssia. Mielenkiintoinen kesä tulossa.

Molemmissa vanhoissa papoissa näyttää olleen suorastaan verinen taistelu.

Ja naisissakin suomalaisvoitto ruotsalaispuserruksesta huolimatta.

Kuvamateriaalia odotellessa...
Viimeksi muokannut Pyöveli, Su 06 Touko 2012, 20:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
jiiärrä
Viestit: 919
Liittynyt: To 20 Elo 2009, 21:41
Oikea nimi: Janne Räsänen
Seura: Talin Tallaajat

Re: Tali Open 2012

Viesti Kirjoittaja jiiärrä »

Älkää unohtako, miten paljon yli aiemman ratingin Markus Pohjolainen pelasi ja otti junnuiässä kakkossijan jättäen aika kovan kaartin taakseen. Onnea kovasti. Taisi kannattaa tuulitreeni Dutch Open 2011ssa :-D Vähänkö tuuli päivää ennen kisaa, kun heitimme Rotterdamin moskeijan viereisellä radalla. Roskia silmiin silmälaseista huolimatta...
Avatar
Tee8mu
Viestit: 1842
Liittynyt: Su 18 Touko 2008, 12:25
Oikea nimi: Teemu Malmelin
Seura: Nokian frisbeeseura
Paikkakunta: Nokia

Re: Tali Open 2012

Viesti Kirjoittaja Tee8mu »

Jaani kirjoitti:http://www.pdga.com/tournament_results/78408

Niin, tuolla on siis palkintorahat merkattu väärin. Gotcha!
Onko näitä jossain oikein?
Hans Wäkevä
Viestit: 75
Liittynyt: Ti 04 Loka 2011, 9:07
Oikea nimi: Mikko Laihonen
Seura: Frisbeegolfseura 7k
Paikkakunta: The one and only, Turku

Re: Tali Open 2012

Viesti Kirjoittaja Hans Wäkevä »

Kiitoksia kilpailuista kaikille järjestäjille.

Onnittelut voittajille ja muille menestyjille!

Oma peli ei tällä kertaa kulkenu. :)
vaahis
Viestit: 154
Liittynyt: Ti 21 Syys 2010, 19:29
Oikea nimi: Juho Vähätalo
Seura: Nokian frisbeeseura
Paikkakunta: Nokia

Re: Tali Open 2012

Viesti Kirjoittaja vaahis »

Kiitoksia kisoista!

Radalla pyöri kisojen aikana aika paljon valokuvaajia. Löytyykö otoksia vielä internetistä?
jiiärrä
Viestit: 919
Liittynyt: To 20 Elo 2009, 21:41
Oikea nimi: Janne Räsänen
Seura: Talin Tallaajat

Re: Tali Open 2012

Viesti Kirjoittaja jiiärrä »

En ehtinyt tänään räpsimään yhtään kuvaa stillejä. Videoita kyllä. Pe ja la otin muutaman 3D stillin ja 3D videota sekä 210 kuvaa sekunnissa 1/7 nopeus reaaliajasta videota. Plus kymmeniä gigatavuja full HD videoita. Ei olla sovittu mitään yksityiskohtia Hirsimäen Jannen kanssa, joten saattaa kestää, ennen kuin minulta tippuu matskua. Hirsi hukkunee matskuun, kun noin 40 gigaa dataa kahdelta ekalta päivältä lähti hänelle tänään. Meidän pitää sopia, mitä teemme matskulla. Palataan astialle myöhemmin.
Avatar
Laura
Viestit: 55
Liittynyt: La 11 Heinä 2009, 19:49
Oikea nimi: Laura Uusi-Rasi

Re: Tali Open 2012

Viesti Kirjoittaja Laura »

Kiitos tosiaan järjestäjille, kilpakumppaneille ja poolikavereille, sekä toki kaikille muillekin. Tuntu, että kisa loppu kesken, mutta hauskaa oli niin kauan kun sitä kesti!!
JariH
Viestit: 26
Liittynyt: Su 14 Maalis 2010, 11:36
Oikea nimi: Jari Huotari

Re: Tali Open 2012

Viesti Kirjoittaja JariH »

Valokuvia/ Photos Tali Open 2012

http://jarih.kuvat.fi/kuvat/Tali+Open+2012/
Avatar
Laura
Viestit: 55
Liittynyt: La 11 Heinä 2009, 19:49
Oikea nimi: Laura Uusi-Rasi

Re: Tali Open 2012

Viesti Kirjoittaja Laura »

Pari tilannetta jäi ihmetyttämään tuolla radalla. Ensimmäinen sattui ensimmäisellä kierroksella. Me olimme poolimme kanssa #8 korin lähistöllä ja siinä oli pooli #13 korilla (eikös niiden korit ole lähettyvillä toisiaan?). Siinä eräs henkilö puttasi ohi korin ja perään kuului toki kuuluisa kirosana ja markkeri lensi perässä. Asia ei sinänsä minua häirinnyt, ihmetytti vaan. Itsehän olen ollut vähän turhan värikäs persoona ennen, hävettää jopa hetkittäiset tunteen purkaukset joita muut ovat joutuneet näkemään.

Haluan nostaa tämän asian tapetille, vaikka tästä on jo muutaman eri henkilön kanssa keskusteltu. Haluan nähdä muiden näkökantoja myös, miten olisitte reagoineet, mitä sanoneet, tehneet kyseisessä tilanteessa itse?!

Tilanne: Naisten ykköspooli #1 väylällä. Avaukset ja toiset heitot heitetty. Sofie heittää toisen heittonsa niin, että se lähtee rollaamaan ja rollaa selkeästi kaikkien nähden OB:lle, myös lippumiehen joka ei kyseistä heittoa liputa. Kiekon vauhti on hidas ja oletukseni on, ettei se 7m alamäkeen rollaamisen jälkeen voi enää kääntyä rollaamaan mäkeä ylös (ei sillä vauhdilla olisi jaksanut) tai voi ottaa sellaista puuosumaa, että se tulisi takaisin pelialueelle. Kuitenkin kun saavuimme kohdalle josta kiekko meni yli olikin kiekko kulkeutunut jonkun toisen toimesta ob-linjalle -> joten se oli sisällä.
Jokainen poolista näki sen menneen yli ja no automaattisesti jokainen totesi sen olleen ulkona, paitsi tietenkin itse heittäjä ja hänen puolisonsa joka oli katsomassa tilannetta. Tilanne kärjistyi niin pahaksi, että Christian huusi poolissa heittäneelle Lindalle hyvinkin uhkaavana ruotsiksi "turpa kiinni" "etkö sinä tajua" ja toteaa tämän myös olevan pellekilpailu jne. (se mitä mä ymmärsin ruotsia) Sofie toki myös puolusti itseään, huusi Lindalle ja väitti kiekon olleen sisällä. Seuraavan heiton hän jatkoi OB-linjalta ja korttiin merkittiin kaksi tulosta, varmuuden vuoksi.

Päästiin #2 väylän tiille kun huomaan Lindan itkevän. Avausheitot heitettyämme Linda juoksee #4 tiille jossa on naisten kakkospooli. Siellä pelaa Jessica, jota Linda menee halamaan ja itkee hetken hänelle. Lindan palatessa tiiltä taputan häntä olkapäähän, hän toteaa englanniksi "ei johdu pelistä". Tästä voi jokainen varmaan päätellä, että paha mieli johtui Christianin huutamisesta hänelle.

Me suomitytöt hyvinkin hämmentyneinä seurattiin tilannetta. He ovat kuitenkin saman maan edustajia vieraalla maalla ja alkavat noin riitelemään.
Lindan peli selkeästi kärsi tilanteesta, lopulta #18 väylällä Linda heittää avauksen ensimmäiseen puskaan 5m päähän, seuraava heitto 10m eteenpäin OB:lle, josta kolmas heitto OB:lle ja vielä perään neljäs heitto OB:lle. Tässä vaiheessa hän kerää kiekkonsa ja toivottaa muille hyvää jatkoa ja siirtyy seuraamaan Jessican poolin peliä väylälle #20.

Minua itseä tilanne suretti, itsekkin radalla itkeneenä tilanne ei ole helppo. Itsensä kerääminen tossa tilanteessa on hyvinkin vaikeaa.
Itse en osannut reagoida mitenkään huutoon, vaikka mieli teki huuta Christianille muutama kaunis sana.

Miten olisitte itse toimineet tai reagoineet?

Ei ollu urheiluhenki parhaimmillaan siinä vaiheessa meidän poolin kesken.
GARFFi
Viestit: 105
Liittynyt: To 20 Tammi 2011, 19:09
Oikea nimi: Mikko Karvinen
Seura: Tomoottajat Disc Golf
Paikkakunta: Kankaanpää

Re: Tali Open 2012

Viesti Kirjoittaja GARFFi »

Laura kirjoitti:Pari tilannetta jäi ihmetyttämään tuolla radalla. Ensimmäinen sattui ensimmäisellä kierroksella. Me olimme poolimme kanssa #8 korin lähistöllä ja siinä oli pooli #13 korilla (eikös niiden korit ole lähettyvillä toisiaan?). Siinä eräs henkilö puttasi ohi korin ja perään kuului toki kuuluisa kirosana ja markkeri lensi perässä. Asia ei sinänsä minua häirinnyt, ihmetytti vaan. Itsehän olen ollut vähän turhan värikäs persoona ennen, hävettää jopa hetkittäiset tunteen purkaukset joita muut ovat joutuneet näkemään.

Haluan nostaa tämän asian tapetille, vaikka tästä on jo muutaman eri henkilön kanssa keskusteltu. Haluan nähdä muiden näkökantoja myös, miten olisitte reagoineet, mitä sanoneet, tehneet kyseisessä tilanteessa itse?!

Tilanne: Naisten ykköspooli #1 väylällä. Avaukset ja toiset heitot heitetty. Sofie heittää toisen heittonsa niin, että se lähtee rollaamaan ja rollaa selkeästi kaikkien nähden OB:lle, myös lippumiehen joka ei kyseistä heittoa liputa. Kiekon vauhti on hidas ja oletukseni on, ettei se 7m alamäkeen rollaamisen jälkeen voi enää kääntyä rollaamaan mäkeä ylös (ei sillä vauhdilla olisi jaksanut) tai voi ottaa sellaista puuosumaa, että se tulisi takaisin pelialueelle. Kuitenkin kun saavuimme kohdalle josta kiekko meni yli olikin kiekko kulkeutunut jonkun toisen toimesta ob-linjalle -> joten se oli sisällä.
Jokainen poolista näki sen menneen yli ja no automaattisesti jokainen totesi sen olleen ulkona, paitsi tietenkin itse heittäjä ja hänen puolisonsa joka oli katsomassa tilannetta. Tilanne kärjistyi niin pahaksi, että Christian huusi poolissa heittäneelle Lindalle hyvinkin uhkaavana ruotsiksi "turpa kiinni" "etkö sinä tajua" ja toteaa tämän myös olevan pellekilpailu jne. (se mitä mä ymmärsin ruotsia) Sofie toki myös puolusti itseään, huusi Lindalle ja väitti kiekon olleen sisällä. Seuraavan heiton hän jatkoi OB-linjalta ja korttiin merkittiin kaksi tulosta, varmuuden vuoksi.

Päästiin #2 väylän tiille kun huomaan Lindan itkevän. Avausheitot heitettyämme Linda juoksee #4 tiille jossa on naisten kakkospooli. Siellä pelaa Jessica, jota Linda menee halamaan ja itkee hetken hänelle. Lindan palatessa tiiltä taputan häntä olkapäähän, hän toteaa englanniksi "ei johdu pelistä". Tästä voi jokainen varmaan päätellä, että paha mieli johtui Christianin huutamisesta hänelle.

Me suomitytöt hyvinkin hämmentyneinä seurattiin tilannetta. He ovat kuitenkin saman maan edustajia vieraalla maalla ja alkavat noin riitelemään.
Lindan peli selkeästi kärsi tilanteesta, lopulta #18 väylällä Linda heittää avauksen ensimmäiseen puskaan 5m päähän, seuraava heitto 10m eteenpäin OB:lle, josta kolmas heitto OB:lle ja vielä perään neljäs heitto OB:lle. Tässä vaiheessa hän kerää kiekkonsa ja toivottaa muille hyvää jatkoa ja siirtyy seuraamaan Jessican poolin peliä väylälle #20.

Minua itseä tilanne suretti, itsekkin radalla itkeneenä tilanne ei ole helppo. Itsensä kerääminen tossa tilanteessa on hyvinkin vaikeaa.
Itse en osannut reagoida mitenkään huutoon, vaikka mieli teki huuta Christianille muutama kaunis sana.

Miten olisitte itse toimineet tai reagoineet?

Ei ollu urheiluhenki parhaimmillaan siinä vaiheessa meidän poolin kesken.
Tuossa ob-rolleri tilanteessa veikkaisin että kiekko on tuotu siihen kohdalle mistä se meni outtiin ja outiksi ilmammuuta olis pitäny tuomita. Aika uskomaton fernepränkkä pariskunnalta, kun itse satuin olemaan Vähätalolle caddynä viimeisen kiessin 7 viimeistä väylää ja molemmat olivat tyyneyden periä vaikka ei ihan pelikirjan mukaan pari väylää mennyt.

Tuohon puttihommaan olisin varmaan muutaman ärräpään hissukseen päästäny, mutta ei tarvinnu ku itte puttasin joku tuhannen kertaa ohi ja samasta koristakin. Näkyy tuloksissakin.
hece
Viestit: 107
Liittynyt: La 09 Loka 2010, 14:18
Oikea nimi: Henrik Martikainen
Seura: Jyväskylän liitokiekkoilijat
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Tali Open 2012

Viesti Kirjoittaja hece »

Laura kirjoitti:Tilanne: Naisten ykköspooli #1 väylällä. Avaukset ja toiset heitot heitetty. Sofie heittää toisen heittonsa niin, että se lähtee rollaamaan ja rollaa selkeästi kaikkien nähden OB:lle, myös lippumiehen joka ei kyseistä heittoa liputa. Kiekon vauhti on hidas ja oletukseni on, ettei se 7m alamäkeen rollaamisen jälkeen voi enää kääntyä rollaamaan mäkeä ylös (ei sillä vauhdilla olisi jaksanut) tai voi ottaa sellaista puuosumaa, että se tulisi takaisin pelialueelle. Kuitenkin kun saavuimme kohdalle josta kiekko meni yli olikin kiekko kulkeutunut jonkun toisen toimesta ob-linjalle -> joten se oli sisällä.
Jokainen poolista näki sen menneen yli ja no automaattisesti jokainen totesi sen olleen ulkona, paitsi tietenkin itse heittäjä ja hänen puolisonsa joka oli katsomassa tilannetta. Tilanne kärjistyi niin pahaksi, että Christian huusi poolissa heittäneelle Lindalle hyvinkin uhkaavana ruotsiksi "turpa kiinni" "etkö sinä tajua" ja toteaa tämän myös olevan pellekilpailu jne. (se mitä mä ymmärsin ruotsia) Sofie toki myös puolusti itseään, huusi Lindalle ja väitti kiekon olleen sisällä. Seuraavan heiton hän jatkoi OB-linjalta ja korttiin merkittiin kaksi tulosta, varmuuden vuoksi.
Siis lippumies näki kiekon menevän ja jäävän outtiin? Kysyttiinkö siltä mitään? Hankala tilannehan tuo on tuomita jos kukaan ei oikeasti näe mihin kiekko on pysähtynyt ennen kuin paikalle on tultu.

Kuvauksesta saa sellaisen käsityksen että Sofie olisi voitu varoittaa käyttäytymisrikkeestä. Ensimmäisestä huomautuksesta ei kuitenkaan vielä mitään varsinaisia seuraamuksia tule. Ja pelaajana tuskin tulisi kovin herkästi mitään varoituksia annettua, sotkeentuu omakin peli herkästi. Kuinkas Christianin toiminta? Hänellä ilmeisesti kolmas kierros ei ollut vielä alkanut? Voisiko siitä antaa mitään huomautusta? Ilmoitusta TD:lle, joka antaisi ensimmäisen huomatuksen yms?
Avatar
Jaani
Viestit: 2858
Liittynyt: Ti 23 Tammi 2007, 19:16
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tali Open 2012

Viesti Kirjoittaja Jaani »

Markkerin heittäminen ja äänekäs huutaminen on varoituksen paikka. Myös toisen ryhmän pelaaja saa varoittaa. (801.01 B ja G)

Christian on tilanteessa caddy, ja caddyn toimista vastaa hänen pelaajansa eli Sofie. Tästä tulisi Sofielle käytösrike, todennäköisesti varoitus. Riippuu tietysti uhkailujen vakavuudesta ja tilanteesta laajemminkin. Myös Christian olisi voitu sulkea kilpailusta säännön 804.05 A perusteella: A
Kilpailunjohtaja voi sulkea pelaajan
kilpailusta, jos mitkä tahansa säännöissä
mainitut kilpailusta sulkemisen
edellytykset täyttyvät, tai mistä tahansa
seuraavista syistä:
(1) Epäurheilijamainen käytös kuten
äänekäs kiroilu, esineiden heitteleminen
kiukustuneena (muutoin kuin kiekkojen
heittäminen pelisuorituksessa) tai
ilmeinen epäkohteliaisuus paikallaolijoita
kohtaan
.
Ob-heitossa on joskus tapana, että avulias kanssapelaaja tai toimitsija tuo kiekon siihen kohtaan ob-linjaa, josta kiekko meni yli. Tärkeää on se, että kiekon jättää silti selvästi outtiin. Näinkään ei muuten kannata pelaajana tehdä jos sitä ei kukaan näe, sillä se voidaan tulkita peliin puuttumiseksi ja pelikaverin kiekon tahalliseksi siirtämiseksi. (803.07 C) Jätetään nämä asiat toimitsijoille.

Toimitsijan eli lippumiehen mielipidettä olisi ehdottomasti pitänyt kysyä, koska muuten on ratkaisevaa se, missä kiekko oli saapumishetkellä. Jos kukaan ei voinut varmuudella sanoa, että kiekko pysähtyi outtiin, niin se ei silloin pysähtynyt outtiin. (803.09 A)
Avatar
zaia
Viestit: 5445
Liittynyt: To 12 Tammi 2006, 13:24
Oikea nimi: Saija Lehto
Seura: Talin Tallaajat
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tali Open 2012

Viesti Kirjoittaja zaia »

Laura kirjoitti:Pari tilannetta jäi ihmetyttämään tuolla radalla. Ensimmäinen sattui ensimmäisellä kierroksella. Me olimme poolimme kanssa #8 korin lähistöllä ja siinä oli pooli #13 korilla (eikös niiden korit ole lähettyvillä toisiaan?). Siinä eräs henkilö puttasi ohi korin ja perään kuului toki kuuluisa kirosana ja markkeri lensi perässä. Asia ei sinänsä minua häirinnyt, ihmetytti vaan. Itsehän olen ollut vähän turhan värikäs persoona ennen, hävettää jopa hetkittäiset tunteen purkaukset joita muut ovat joutuneet näkemään.
Täysin selkeä käytösrikkomus. Olisit voinut antaa varoituksen, siihen ei tarvita tuomaria ja varoituksen voi antaa myös toisen ryhmän pelaajalle. Pidän itse aika harmillisena sitä miten pelaajat välttelevät näitä varoitusten antamisia, vaikka säännöt ovat kaikille samat. Pääsääntöisesti ryhmän pitää tuomita peliä.
Laura kirjoitti: Tilanne: Naisten ykköspooli #1 väylällä. Avaukset ja toiset heitot heitetty. Sofie heittää toisen heittonsa niin, että se lähtee rollaamaan ja rollaa selkeästi kaikkien nähden OB:lle, myös lippumiehen joka ei kyseistä heittoa liputa. Kiekon vauhti on hidas ja oletukseni on, ettei se 7m alamäkeen rollaamisen jälkeen voi enää kääntyä rollaamaan mäkeä ylös (ei sillä vauhdilla olisi jaksanut) tai voi ottaa sellaista puuosumaa, että se tulisi takaisin pelialueelle. Kuitenkin kun saavuimme kohdalle josta kiekko meni yli olikin kiekko kulkeutunut jonkun toisen toimesta ob-linjalle -> joten se oli sisällä.
Jokainen poolista näki sen menneen yli ja no automaattisesti jokainen totesi sen olleen ulkona, paitsi tietenkin itse heittäjä ja hänen puolisonsa joka oli katsomassa tilannetta. Tilanne kärjistyi niin pahaksi, että Christian huusi poolissa heittäneelle Lindalle hyvinkin uhkaavana ruotsiksi "turpa kiinni" "etkö sinä tajua" ja toteaa tämän myös olevan pellekilpailu jne. (se mitä mä ymmärsin ruotsia) Sofie toki myös puolusti itseään, huusi Lindalle ja väitti kiekon olleen sisällä. Seuraavan heiton hän jatkoi OB-linjalta ja korttiin merkittiin kaksi tulosta, varmuuden vuoksi.
Siis lippumies ei liputtanut kiekon olevan sisällä eikä ulkona? Kukahan oli liputtamassa, tätä voidaan kysyä vielä jälkikäteen? Jos lippumies on merkinnyt kiekon outiksi, silloin se on myös on sitä. Ulkopuolisilla ei ole mitään asiaa sotkeutua ryhmän peliin eivätkä he saa häiritä muiden pelisuorituksia, Christianin pitäisi tietää tämä. Pelaajan pitää osata käyttäytyä kisa-alueella myös silloin kun ei pelaa, joten siitäkin voidaan jakaa käytösrangaistuksia/varoituksia.
Laura kirjoitti:Ei ollu urheiluhenki parhaimmillaan siinä vaiheessa meidän poolin kesken.
No ei kyllä kuulostanut olevan. Jos on epävarmuutta sääntöjen tulkinnasta niin kesken kisan voi ottaa yhteyttä TD:seen tai muihin tuomareihin. Näin jälkikäteen spekulointi on huomattavasti hankalampaa. Vien asian kuitenkin eteenpäin ja selvitettäväksi. Lajimme kaipaa rehellistä kilpailua ja hyvää henkeä.
Avatar
Jaani
Viestit: 2858
Liittynyt: Ti 23 Tammi 2007, 19:16
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tali Open 2012

Viesti Kirjoittaja Jaani »

Tulokset ovat silti jo virallisia, joten niihin ei mitään uutta enää tule. Käytösrikkeet voidaan selvittää vielä jälkikäteenkin.
Vastaa Viestiin