Frisbeegolfin SM 2012 presented by Innova

Keskustelua kotimaisista, SFL:n alaisista kisoista.

Valvoja: HALLITUS

crife
Viestit: 59
Liittynyt: Su 05 Loka 2008, 20:11
Paikkakunta: Karjaa

Re: Frisbeegolfin SM 2012 presented by Innova

Viesti Kirjoittaja crife »

Kyllä kaikki ketä oon nähny sm kisoissa tai jossain kisoissa heittää sen 50 metriä.
JohnEagle
Viestit: 673
Liittynyt: Ke 06 Kesä 2007, 12:58
Oikea nimi: Janne Kotka
Paikkakunta: kangasala

Re: Frisbeegolfin SM 2012 presented by Innova

Viesti Kirjoittaja JohnEagle »

kamoon, kävin tänää heittää siitä niemen nokasta saareen. jos ei tommosta heittoa pysty heittää niin ton radan kiertäminen kestää noin 12 tuntia ja ei todellakaan ole asiaa sm kisoihin.
dgct
jiiärrä
Viestit: 919
Liittynyt: To 20 Elo 2009, 21:41
Oikea nimi: Janne Räsänen
Seura: Talin Tallaajat

Re: Frisbeegolfin SM 2012 presented by Innova

Viesti Kirjoittaja jiiärrä »

Tarkistin osallistujalistan ja kyseinen pelaaja ei ole mukana tänä vuonna. Beast on tyly rata lyhyelle heittäville epäilemättä :-)

Tästä tuli mieleen, että olisi tulevaisuutta ajatellen hyvä miettiä, miten vanhempien ja nuorempien pelaajien kanssa toimitaan tulevissa isoissa kisoissa. Niin kauan kuin kaikki divisioonat heittävät saman radan samoissa kisoissa, voi tulla jonoja joidenkin ryhmien perään ja OB saarissa kymppejä korttiin joka kiessillä. Ratojen kasvaessa kasvaa tarve joko syrjiä ikäsuojattuja divisioonia, helpottaa heille rataa tai järjestää eri kisat.

Sinänsä masteri on hyvä juttu, mutta miten on junnu SM kisojen laita sitten toivottavassa tulevaisuudessa, kun olisi kilpailijoita MM kisojen tapaan tosi nuorillekin pelaajille? Onko tietoa, tulisiko jo nyt junnukisoihin riittävästi pelaajia, jos ikäluokat lähtevät alle 7 veestä nousten samaa tahtia kuin MM kisoissa, jotta junnumestaruuskisat kannattaisi järkätä? Nuorimmat voivat toki heittää lyhyemmältä teeltä, jos jossain on sellainen mahdollisuus. Joillakin radoilla Suomessa on jo.

Aikuis avoimen SM kisojen ja muiden SM kisojen eriyttämisestä on ollut puhetta aiemmin ja sillä nostin tämän tilanteen esiin. En ole katsonut kaikkia osallistujia läpi ja en tiedä, miten hyvin kaikilla kisoihin päässeillä riittää mitat. Ei Suomessa ole mahdottoman monta naispelaajaa, jotka heittävät noin pitkälle. Ehkä ensi vuonna tai nyt jo Blizzzard muovin ansiosta. Toivottavasti pelaajilta ei mene maku, jos eivät yletä perille.
öre
Viestit: 23
Liittynyt: Ti 07 Syys 2010, 10:49
Oikea nimi: Ari lehtinen
Seura: Rauman Frisbee

Re: Frisbeegolfin SM 2012 presented by Innova

Viesti Kirjoittaja öre »

Olin tänään pelaamas ton sm-kisaradan läpi ja toi kyseinen väylä 12 ei ainakaa mulle tuottanut vaikeuksii heittää saareen. Olin nelosel saares ja vitone sisään. Heitän seniorit 50- sarjas ja mun maksimi heitto on tommonen 100-110 metrii. Et mun miälest toi on turhaa puhetta tost saariväylän vaikeudest. Eihän sinne tarvii toka heitol saadakkaa. Tiätyst tää on vaa mun miälipide. Mut se on eri asia tiätenki noil pro miähil. Toi vitone on ainaki mulle iha hyvä tulos. Mut sit ku laitetaa "numerolappu" rintaa ni se o jo asia eriksee.
Leevi
Viestit: 16
Liittynyt: Ti 14 Kesä 2011, 21:15
Oikea nimi: Leevi Liitti
Seura: Frisbeegolfseura 7k
Paikkakunta: Turku

Re: Frisbeegolfin SM 2012 presented by Innova

Viesti Kirjoittaja Leevi »

Ja niemen kärjestä on 40 metriä saareen ei ees 50... Asia olis eri jos ois juniori tytöt ja pojat alle 7v sarja...
Tapanote
Toiminnanjohtaja
Viestit: 9124
Liittynyt: To 10 Syys 2009, 8:44
Oikea nimi: Tapani Aulu
Seura: Tomoottajat Disc Golf
Paikkakunta: Turku

Re: Frisbeegolfin SM 2012 presented by Innova

Viesti Kirjoittaja Tapanote »

Leevi kirjoitti:Ja niemen kärjestä on 40 metriä saareen ei ees 50... Asia olis eri jos ois juniori tytöt ja pojat alle 7v sarja...
Jep. Niemen kärki taitaa nyt olla vielä lähempänä saarta kuin viime vuonna.
crife
Viestit: 59
Liittynyt: Su 05 Loka 2008, 20:11
Paikkakunta: Karjaa

Re: Frisbeegolfin SM 2012 presented by Innova

Viesti Kirjoittaja crife »

Kuunnelkaa Tapania... Tapani puttaa niemen kärjestä saareen niin kyllä kaikki sinne heittää...
Tapanote
Toiminnanjohtaja
Viestit: 9124
Liittynyt: To 10 Syys 2009, 8:44
Oikea nimi: Tapani Aulu
Seura: Tomoottajat Disc Golf
Paikkakunta: Turku

Re: Frisbeegolfin SM 2012 presented by Innova

Viesti Kirjoittaja Tapanote »

crife kirjoitti:Kuunnelkaa Tapania... Tapani puttaa niemen kärjestä saareen niin kyllä kaikki sinne heittää...
Mähän olen sen verran tyhmä, että heitän sen avausheiton jälkeen saareen, vaikka vaatis useamman yrityksen.
jiiärrä
Viestit: 919
Liittynyt: To 20 Elo 2009, 21:41
Oikea nimi: Janne Räsänen
Seura: Talin Tallaajat

Re: Frisbeegolfin SM 2012 presented by Innova

Viesti Kirjoittaja jiiärrä »

40m ei ole ongelma kenellekään, sen sijaan olen kuvannut pelaajaa, joka ei yletä 60 m päähän, joka oli viime vuoden SM kisoissa.
Avatar
BlackWolf
Viestit: 46
Liittynyt: Pe 07 Tammi 2011, 23:04
Oikea nimi: Elmo Lampela
Seura: Willimiehen Disc Golf

Re: Frisbeegolfin SM 2012 presented by Innova

Viesti Kirjoittaja BlackWolf »

Mä tulen nyt avautumaan täysin toisesta aiheesta ja se on AIKATAULUT!
Olin ajatellut lähteä katselemaan kisoja viikonoppuna, mutta arvatkaas paljonko mua huvittaa pakkailla autoa, ajella 250km päähän yöpaikalle (joka 80km etelään Tampereesta), purkaa auto (ja tämä kaikki työpäivän jälkeen perjantaina), vaan päästäkseni ihmettelemään että monenkohan saatanan aikaan tulee nettiin että monelta ne meinaa ees ALKAA pelaamaan.

Anteeksi kielenkäyttöni mutta tää on ihan ala-arvoista pasketta tällänen. Kisat alkaa joka päivä kuitenkin aikaan X, niin kuinka vaikeaa se tieto on saada nettiin ENNEN kisoja, muuta kuin päivän varoajalla? Miten te meinaatte että sunnuntaina tulee porukkaa sinne katteleen yleisöksi, kun kukaan ei ees tiedä että monelta siellä pelataan sunnuntaina!
Torstai 26.7.
1. kierros (18-väylää)

Perjantai 27.7.
2. kierros (18-väylää)

Lauantai 28.7.
3. kierros (18-väylää)
Pelaajaillallinen (Kylpylähotelli EDEN)

Sunnuntai 29.7.
Finaalit (18-väylää)

Yleisöllä on tapahtumaan vapaa pääsy. Sunnuntaina pelataan kaikkien sarjojen finaalit ja ratkaistaan Suomen parhaiden pelaajien tittelit seitsemässä eri sarjassa, joten silloin kannattaa tulla paikalle
Tuossa on suora lainaus osiosta AIKATAULU!! ja yleisö. Kisojen sivulta. Mikä aikataulu toi on? Yhtään aikaa en tuolla näe! Mites se yleisö? Monaltas sen pitäis saapua?
Kyllä ihan oikeesti pitää pystyä parempaan näissä järjestelyissä. Ei se nyt voi olla niin vaikeeta laittaa että ensimmäine pooli starttaa n. kello 8:00 ja esim lauantain kärki starttaa n. kello 10. (ehkä, en minä tiedä). Mä oikeesti luulin et tarkotuksena oli saada yleisöä ja kyseessä oli/on SM kisat. Ei tälläsellä toiminnalla saa paikalle kun ne hurahtaneimmat jo valmiiksi frisbee golffaavat.

Juu ja anteeksi jos joku vetää herneen nenuun tästä avautumisesta, mutta skabat alkaa jo huomenna ja nyt alkaa oleen jo PIKKASEN KIIRE, jos meinais oikeesti tehä asioille jotain. Onks tää se syy miks se ihminenkin oikeen palkattiin liittoon, jos ees tälläsiä yksinkertasia asioita ei saada kuntoon.
Pessimisti ei pety koskaan
The_One
Viestit: 231
Liittynyt: Pe 09 Kesä 2006, 13:00
Oikea nimi: -Hege
Seura: Disc Golf Club Tampere

Re: Frisbeegolfin SM 2012 presented by Innova

Viesti Kirjoittaja The_One »

BlackWolf kirjoitti:Mä tulen nyt avautumaan täysin toisesta aiheesta ja se on AIKATAULUT!
Olin ajatellut lähteä katselemaan kisoja viikonoppuna, mutta arvatkaas paljonko mua huvittaa pakkailla autoa, ajella 250km päähän yöpaikalle (joka 80km etelään Tampereesta), purkaa auto (ja tämä kaikki työpäivän jälkeen perjantaina), vaan päästäkseni ihmettelemään että monenkohan saatanan aikaan tulee nettiin että monelta ne meinaa ees ALKAA pelaamaan.

Anteeksi kielenkäyttöni mutta tää on ihan ala-arvoista pasketta tällänen. Kisat alkaa joka päivä kuitenkin aikaan X, niin kuinka vaikeaa se tieto on saada nettiin ENNEN kisoja, muuta kuin päivän varoajalla? Miten te meinaatte että sunnuntaina tulee porukkaa sinne katteleen yleisöksi, kun kukaan ei ees tiedä että monelta siellä pelataan sunnuntaina!
Torstai 26.7.
1. kierros (18-väylää)

Perjantai 27.7.
2. kierros (18-väylää)

Lauantai 28.7.
3. kierros (18-väylää)
Pelaajaillallinen (Kylpylähotelli EDEN)

Sunnuntai 29.7.
Finaalit (18-väylää)

Yleisöllä on tapahtumaan vapaa pääsy. Sunnuntaina pelataan kaikkien sarjojen finaalit ja ratkaistaan Suomen parhaiden pelaajien tittelit seitsemässä eri sarjassa, joten silloin kannattaa tulla paikalle
Tuossa on suora lainaus osiosta AIKATAULU!! ja yleisö. Kisojen sivulta. Mikä aikataulu toi on? Yhtään aikaa en tuolla näe! Mites se yleisö? Monaltas sen pitäis saapua?
Kyllä ihan oikeesti pitää pystyä parempaan näissä järjestelyissä. Ei se nyt voi olla niin vaikeeta laittaa että ensimmäine pooli starttaa n. kello 8:00 ja esim lauantain kärki starttaa n. kello 10. (ehkä, en minä tiedä). Mä oikeesti luulin et tarkotuksena oli saada yleisöä ja kyseessä oli/on SM kisat. Ei tälläsellä toiminnalla saa paikalle kun ne hurahtaneimmat jo valmiiksi frisbee golffaavat.

Juu ja anteeksi jos joku vetää herneen nenuun tästä avautumisesta, mutta skabat alkaa jo huomenna ja nyt alkaa oleen jo PIKKASEN KIIRE, jos meinais oikeesti tehä asioille jotain. Onks tää se syy miks se ihminenkin oikeen palkattiin liittoon, jos ees tälläsiä yksinkertasia asioita ei saada kuntoon.
En tiedä mistä kattelet, mutta oma ruutuni kertoo näin:

Torstai 26.7. klo 8 alkaen 
1. kierros (18-väylää)
Perjantai 27.7.
 klo 8 alkaen 2. kierros (18-väylää)
Lauantai 28.7.
 klo 8 alkaen 3. Kieros (18-väylää)
Sunnuntai 29.7. klo 9 alkaen 
 Finaalit (18-väylää)

10min välein lähtee ryhmät.

Ja torstain poolit näin: http://frisbeeliitto.fi/kisakone/kilpailu/63/katso/545

Kilpailun viralliset nettisivut olkaa hyvä: http://frisbeegolfradat.fi/blogit/sm2012/

Ei tää voi olla näin vaikeeta...
Sponsored by Tampereen Lihajaloste Oy and K-Market Ruotula.
Sleijeri
Viestit: 220
Liittynyt: Ti 17 Huhti 2007, 7:31
Oikea nimi: Ville Lapinmäki
Seura: Lords of Disc Golf
Paikkakunta: Heinola
Viesti:

Re: Frisbeegolfin SM 2012 presented by Innova

Viesti Kirjoittaja Sleijeri »

Kuulin puskaradiosta, että tänään olisi mukamas parigolffia, pitääkö paikkaansa? Monelta on lähdöt ja paljon osallistumismaksu?
crife
Viestit: 59
Liittynyt: Su 05 Loka 2008, 20:11
Paikkakunta: Karjaa

Re: Frisbeegolfin SM 2012 presented by Innova

Viesti Kirjoittaja crife »

blackwolf varmaan meinas että vois lukee että mihin aikaa ykköspooli lähtee noina päivinä
Avatar
Tee8mu
Viestit: 1842
Liittynyt: Su 18 Touko 2008, 12:25
Oikea nimi: Teemu Malmelin
Seura: Nokian frisbeeseura
Paikkakunta: Nokia

Re: Frisbeegolfin SM 2012 presented by Innova

Viesti Kirjoittaja Tee8mu »

BlackWolf kirjoitti:Onks tää se syy miks se ihminenkin oikeen palkattiin liittoon, jos ees tälläsiä yksinkertasia asioita ei saada kuntoon.
Tiedoksi, että liiton palkkaama henkilö ei vastaa SM-kisojen järjestelyistä, vaan siitä vastaa kisat järjestävä organisaatio. Liitto myöntää SM-kisat, ei järjestä niitä.

Vaikka kirjoittajan asia toki on erittäinkin painavaa ja asiallista tekstiä, tässä kohden on mennyt puurot ja vellit sekaisin. :wink:
Nosturi
Viestit: 390
Liittynyt: Ma 18 Huhti 2005, 9:38
Oikea nimi: Timo Kuusela
Paikkakunta: Koikkari

Re: Frisbeegolfin SM 2012 presented by Innova

Viesti Kirjoittaja Nosturi »

Liitto käsittääkseni kuitenkin valvoo järjestelyjä, joten joku vastuu liitollakin on.
Vastaa Viestiin