Hervannan rata

Keskustelua frisbeegolfista

Valvoja: HALLITUS

Avatar
tumpsi
Viestit: 735
Liittynyt: Ti 26 Kesä 2007, 15:24
Oikea nimi: Tomi Niemenmaa
Seura: Tampereen Frisbeeseura
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja tumpsi »

The_One kirjoitti:Vai että 5 annukka väylää oikeakätiselle? Ollaan sit varmaan heitetty bazookan kanssa se rata jotenkin päin vittua koska itse en laskis sieltä annukka väyläks ku 5 lopun(15metriä) ja 7 väylän. Ehkä 4, mut S-heitto se mielummin on ku annukka... (ja 9 jos ei osaa heittää upsia).
no ei nyt varsinaisia annukkaväyliä, vaan oikeelle kaartavia (eli sellasia joissa ei heitetä pelkkiä hyssejä niinku alottelijoilla on tapana).
Juhani
Viestit: 108
Liittynyt: La 06 Loka 2007, 11:57

Viesti Kirjoittaja Juhani »

Kävin koittamassa.
Tuomioni / suositukseni:

1. Hmm...
2. Koria reilusti kauemmas.
3. Todella upea väylä heittää mutta tee reilusti taaemmaksi.
4. Tee taaksepäin, jopa kävelytien toiselle puolelle ja puitten välistä heitto, ja kori voisi olla metsäsaarekkeitten välissä kuten ratakarttaan on piirretty. (tulisi par 4)
5. Helevetin hyvä
6. Kori liian lähellä kuusta. Siirtäisin taaemmaksi.
7. On hyvä, ilman mandoakin toimii.
8. Kori liian lähellä puita, oikeasti ei mitään järkeä! En löytänyt teetä joten vaikea sanoa väylästä, mutta aika lyhyeltä ja helpolta vaikuttaa.
9. Tee taakse kävelytien toiselle puolelle, muuten hieno.

Elikkäs jos vaan voi, niin kannattaa mielummin tehdä mahdollisimman haastava rata jotta kiinnostus säilyy. Aloittelijakin kyllästyy jos on liian helppoa. Väyliä siis pidemmiksi ja esteitä radalle, mutta ei liian lähelle koria. Mielestäni pitäisi olla edes teoreettinen mahdollisuus putata koriin mistä tahansa suunnasta. Aika pepusta jos joutuu heittämään kolmesta metristä johonkin muualle että pääsee puttamaan.

Sitten sen vielä sanon että ei aloittelijan tarvii saada kakkosia ja kolmosia. Ne kuuluu niille jotka osaa heittää. Eli ihan turha suunnitella rataa aloittelijoille. Kyllä ne vaikeankin radan läpi aina pääsee :)
Jani
Viestit: 1143
Liittynyt: To 03 Marras 2005, 22:18

Viesti Kirjoittaja Jani »

Kuvauksista päätellen vaikuttaa siltä, että väylille voisi hyvin tehdä kaksi tiiauspaikkaa.
Juhani
Viestit: 108
Liittynyt: La 06 Loka 2007, 11:57

Viesti Kirjoittaja Juhani »

Sama kävi mielessä
Avatar
tumpsi
Viestit: 735
Liittynyt: Ti 26 Kesä 2007, 15:24
Oikea nimi: Tomi Niemenmaa
Seura: Tampereen Frisbeeseura
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja tumpsi »

jep, kyllä nuo juhanin ehdotukset kulkee aika käsi-kädessä omieni kanssa. melkolailla samat ajatukset esitin kun korinpaikkoja päätettiin, mutta demokratia päätti toisin :)
Juhani
Viestit: 108
Liittynyt: La 06 Loka 2007, 11:57

Viesti Kirjoittaja Juhani »

Demokratia varmaan äänestää ne korit muualle viimeistään sitten kun kuusien oksat kasvaa ketjuista läpi muutamalla väylällä. Tosin ne varmaan kuolee jo ennen sitä, ainakin oksat, kun muutama tuhat kertaa kesässä puttaillaan niiden läpi. Nuoria puita vielä... :(
Avatar
tumpsi
Viestit: 735
Liittynyt: Ti 26 Kesä 2007, 15:24
Oikea nimi: Tomi Niemenmaa
Seura: Tampereen Frisbeeseura
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja tumpsi »

jep.

itse siirtäisin sen kutosen korin siihen alemmalle nyppylälle,
~15m kauemmas. se haittais nelosväylän heittämistä jonkun verran,
mutta ei mitenkään vaarallisesti imo.
meneehän nuo väylät ristiin melkein missä tahansa muussakin fg-puistossa.
Hanna
Viestit: 74
Liittynyt: Su 15 Loka 2006, 18:55
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Hanna »

:) Ihaanaaa, että vitonen on saavuttanut noin suuren ihastuksen! On väylä, jonka ihan väen väkisellä vinguin ja, kun silmä muilla vältti kaivoin korinkin pidemmälle kuin oli alunperin tarkoitus :)!

Juhanilta hyviä pointteja! Ja osa sellaisia jo mitä olen miettinytkin. Kolmosen tii siirtyy taaemmaksi heti, kun mahdollista. Neloseen erityisen hyvä näkökanta! Toimisi noin ihan näin aloittelija -näkökulmasta. Kutosen korin istutus täysin totta, mutta vaarana, jos kori alempana tulee viskottua kovempaa, eikä alhaalla olevia pelaajia näy ja voi nyrjähtää pahasti. Siksi vielä ylempänä. Kasiin tulee muutokset heti, kun puutarhuri saa siirrettyä yhden puun väylälle. Heitetään btw. sieltä leikkikentän vierestä kahden mandopuun välistä. (vähän täyteväylänä ;)). Ysiväylässä mietitty tuota tii taaemmaksi ja periaatteessa tuon vois tehdä hetikin. Siitä on tarkoitus siirtää se keskimmäinen kuusi pois...

Kyllä sulla on Juuhan mun luanto ;)!!

Tarkennan nyt hieman kuitenkintuota käsitettä "aloittelijaystävällinen". YTarkoituksena on siis lähinnä saada se uusi väki ymmärtämään, mistä on kysymys ja muut ohikulkijat tunnistamaan vaaratilanteet. Saadaan homma alkuun, ei tule kaupungille valituksia ja saadaan rauhassa laajennella mettikköön.

Mutta onneks vitonen on inana ja kolmonen ja ysi kans ;).

Ja uuups! Nyt on kyllä Tumpsin ehdotukset mennyt huti, kun paikkoja kaivettiin? Silloinhan laitettiin 5, 6, 7, 4, 9. Sorge :).
Hanna
Viestit: 74
Liittynyt: Su 15 Loka 2006, 18:55
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Hanna »

Juhani kirjoitti:Nuoria puita vielä... :(
:idea: unohtunut tuo luonnunsuojelu Pihliksen päästä. Funtsitaan ja tehdään kiva leikkikenttä kaikille.

Tiimatotkin tuli tuossa tehtyä ja haettua, siitä tarinaa kohta toisaalla :D.
Avatar
tumpsi
Viestit: 735
Liittynyt: Ti 26 Kesä 2007, 15:24
Oikea nimi: Tomi Niemenmaa
Seura: Tampereen Frisbeeseura
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja tumpsi »

Hanna kirjoitti: Ja uuups! Nyt on kyllä Tumpsin ehdotukset mennyt huti, kun paikkoja kaivettiin? Silloinhan laitettiin 5, 6, 7, 4, 9. Sorge :).
niin no, kyllä mä sen mielipiteeni silti siitä esitin, eikä sitä paikkaa suostuttu muuttamaan.
The_One
Viestit: 231
Liittynyt: Pe 09 Kesä 2006, 13:00
Oikea nimi: -Hege
Seura: Disc Golf Club Tampere

Viesti Kirjoittaja The_One »

Mä vaihtaisin väylä järjestystäkin... Esim seuraavasti: 1 olis 1, 2 olis 9, 3 olis 8, 4 olis 5, 5 olis 6, 6 olis 3, 7 olis 2, 8 olis 4 ja 9 olis 7. Ykkösen tii on ehkä surkein miltä oon koskaan heittäny(35astetta kallellaan ja ylämäkeen). Kolmosen mando on helmi aloittelevalle vasurille jonka kiekko ei lennä tippaakaan annukassa. Lopputulos on siellä talojen ikkunoissa/jonkun autossa.
Sponsored by Tampereen Lihajaloste Oy and K-Market Ruotula.
Hanna
Viestit: 74
Liittynyt: Su 15 Loka 2006, 18:55
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Hanna »

The_One kirjoitti:Mä vaihtaisin väylä järjestystäkin... Esim seuraavasti: 1 olis 1, 2 olis 9, 3 olis 8, 4 olis 5, 5 olis 6, 6 olis 3, 7 olis 2, 8 olis 4 ja 9 olis 7. Ykkösen tii on ehkä surkein miltä oon koskaan heittäny(35astetta kallellaan ja ylämäkeen). Kolmosen mando on helmi aloittelevalle vasurille jonka kiekko ei lennä tippaakaan annukassa. Lopputulos on siellä talojen ikkunoissa/jonkun autossa.
Myönnetään! Järjestystä on mietitty kiireellä ja tähän luvataan paneutua. Täytyy testata tuo ehdottamasi järjestys.

Ja tii-paikoista sen verta, jotta eihän niitä tii paikkoja ole vielä kuntoon laitettukaan. Kaikki tullaan kaivaan tasaiseksi, jotta nou hätä :). Ja hienot matothan meillä nyt on hallussa, jotta eikö ku kaivuuhommiin!

Juu ja kokeneella oikurillakin se kiekko on käynyt siellä alakatoilla kolisemassa. (siis ei mulla, kun en oo se kokenut ;)).
Avatar
michael knight
Viestit: 31
Liittynyt: Ti 18 Syys 2007, 9:43

Viesti Kirjoittaja michael knight »

missä status sijaitsee
Si no lloviera,me daria un giro(piedras a boca)
Jani
Viestit: 1143
Liittynyt: To 03 Marras 2005, 22:18

Viesti Kirjoittaja Jani »

Hanna kirjoitti:Ja hienot matothan meillä nyt on hallussa, jotta eikö ku kaivuuhommiin!
Me teimme Nummelassa turhaa työtä tiimattojen kanssa, kun ruuvasimme laudat etu- ja takareunaan. Ojakkalassa vain levitimme matot kohdalleen ja lapioimme hiekkaa päälle; pysyvät hyvin paikoillaan hiekan painosta.
JohnEagle
Viestit: 673
Liittynyt: Ke 06 Kesä 2007, 12:58
Oikea nimi: Janne Kotka
Paikkakunta: kangasala

Viesti Kirjoittaja JohnEagle »

The_One kirjoitti:Mä vaihtaisin väylä järjestystäkin... Esim seuraavasti: 1 olis 1, 2 olis 9, 3 olis 8, 4 olis 5, 5 olis 6, 6 olis 3, 7 olis 2, 8 olis 4 ja 9 olis 7. Ykkösen tii on ehkä surkein miltä oon koskaan heittäny(35astetta kallellaan ja ylämäkeen). Kolmosen mando on helmi aloittelevalle vasurille jonka kiekko ei lennä tippaakaan annukassa. Lopputulos on siellä talojen ikkunoissa/jonkun autossa.
juu olen samaa mieltä, radan flow nykyisellä setupilla on hieman epäoptimaalinen. Pitäis kokeilla tuota ehdotusta. hankalaa kun
vitosen mukin läheltä ei lähde juuri väylää, tiit painottuu tuonne 1,2,4 alueelle missä niitä on taas enemmän kuin tarpeeksi.

yksi ehdotus:
Eli heikkilän ehdottama järjestys mutta ykkönen silläviissiin että rata alkaa ja loppuu suunnilleen samoihin mestoihin. eli käytännössä niin että nykyinen kolmonen ois vaikka ykkösväylä tms.

Koodi: Valitse kaikki

nykyinen uusi
1         3
2         1
3         9
4         8
5         5
6         6
7         7
8         2
9         4

ehkäpä..
Vastaa Viestiin