USDGC 2007 -päiväkirja

Keskustelua Major- ja EuroTour-tasoisista sekä muista ulkomailla järjestettävistä kisoista.

Valvoja: HALLITUS

Avatar
Frisbeezer
Viestit: 329
Liittynyt: Ma 11 Huhti 2005, 21:55
Oikea nimi: Jussi Meresmaa
Seura: Disc Golf Club Tampere
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Huomenta!

Viesti Kirjoittaja Frisbeezer »

Taalla Santa Monica, Kalifornia.

Kilpailu on ohitse ja loma on alkanut. Yhteenvetona voisin sanoa, etta oli varmaan hauskin USDGC-reissu (neljasta). Meilla oli hyva tiimi matkassa ja kaikki sujui mukavasti. Iso kiitos isalleni, joka jatksoi kantaa bagia koko kisan ajan ja oli nain olen suurena apuna. kierrokset olisivat olleet paljon raskaampia ja se sadekierros varmasti paljon vaikeampi.

Timo pelasi periaatteessa hyvin, mutta se lopullinen isku puuttui. Paatoskierroksen par oli selvasti pettymys ja se jatti Timon kahden heiton paahan TOP-20:sta, joka olisi varmistanut paikan ensivuodelle. Siihen Timo Oli tyytyvainen, etta ei pistanyt yhtaan lyhytta puttia ohi. No 1070 taalaa taskuun ja himaan.

Jesse, Joonas ja Toni olivat kaikki ensikertaa mukana kisoissa ja se nakyi sijoituksissa: taalla on vaikea parjata ensimmaisella kertaa. Kokemuksella voin sanoa, etta tama laji mita taalla pelataan muistuttaa etaisesti sita, mita Suomessa kutsutaan frisbeegolfiksi. Taalla laji on enemman golfia frisbeella. Pelistategia rohkeus ja omien rajojen tietaminen ovat avainasemassa. Valilla pitaa olla rohkea, mutta ei tyhma: valilla pitaa ottaa se bogi ja olla lahtematta yrittamaan sankaritekoja. Jokainen kaveri sanoi tulevansa ensi vuonna uudestaan, ikali paikka aukeaa. Jesselle pitaa nostaa hattua, silla kaveri lensi SUOMESTA asti karsimaan ja paasi kilpailuun. Se on semmoinen suoritus, jota arvostetaan taalla paljon.

Oma peli oli suuri kysymysmerkki, koska harjoittelemaan ei ole ehditty. Tiesin, etta kaikki tulokset 60 ja 80 valilla on mahdollisia. Harjoituksissa heikoin kierros oli 79. Puttipeli oli kolme ekaa paivaa suorastaa karmeaa katsella. Toisaalta en ottanut sita niin vakavasti, koska tiesin olevani heikossa vireessa. Joka kierros olin ryhman huonoin puttaaja. Viimeiselle kierrokselle lahdin oikeasti tavoittelemaan par:ia ja sijoitusta rahoille. Kierros alkoi hyvin, otin ykkosella birdien kolmen matrin putilla. Kakkosella lahestyminen seitsemaan metriin ja putti sisaan. Kolmosella avaus kahdeksaan metriin ja putti ulos ketjuista (oli paras putti noista kolmesta). Nelosella ensimmainen birdie. Vitosella kaksi hyvaa heittoa mutta hyseri kulmapuuhun ja par korttiin. Kutosella avaus leveaksi ja 8 metrin putti sisaan. Seiskalla avaus bambun lapi griinille ja 7 metrinen ketjuista ulos. Kasilla huono avaus, mutta ok lahestyminen. 15-matrinen alarautaan. Ysillaavaus baseball/seinan alle ja kakkosheitto noin 10 metria eteenpain. Kolmonen hyserilla juureen ja par korttiin.

Olin etuysin jalkeen nelja alle, ja olin missannut kolme puttia. Paatin, etta nyt pelataan loppu safetyna:) Kympin avaus liikaan vasemmalle ja par korttiin. yhdellatoista avaus melkein pitkaksi OB:lle ja vasmemalle. Siita oli pakko heittaa riskilla OB:n yli vastatuulleen noin 120 metria. Teebirdi 9 metria vajaaksi ja putti sisaan -BIRDIE! Kaksitista on helpoin vayla pelata alle parin: siina kolme hyssea firebirdilla ja putti sisaan -BIRDIE! Vayla kolmetoista -888- Avaus vasemmalle OB. Sielta lahestyminen rinteeseen ja 120 hysse Teerexilla korille -PAR! Neljallatoista lahdin pelaamaan todella safetya ja heitin Teebirdin vain keskelle vaylaa alas monttuun. Sielta 35-metrinen lahestyminen sisaan -BIRDIE! Viidellatoista avaus osui oksiin ja jai pahaan paikkaan. Sielta sormirolleri LAPI kaiken noin 12-metriin, josta putti alarautaan -PAR! Kuudellatoista rohkea avaus suoraan korilla 2 metriin - BIRDIE!

Sitten lahdettiin kavelemaan seiskatoistaselle ja sanoin isalleni, etta olen 8 alle parin ja pelaan taman vaylan varmalla nelosella. Kun tulimme tiille, meita oli vastassa aika kova vastatuuli. En ollut edes harjoituksissa pelannut puttiavausta, joka ei ole ihan niin helppi, milta se nayttaa. Puttasin aika lyhyen avauksen, ja oli juuri puiden ohi. Lahestymiseen jai matkaa noin 40 mtria griinile. Sain heiton sisaan noin 15-metria oikealle. Siita paatin yrittaa puttia sisaan ja onnistuin - PAR! Kasitoistasen avaus oli hyva ja juuri siella missa sen halusin olevan. Tiesin, etta lahestyminen on ollut aina minulle hyva ja halusin saada tasta birdien ja 59 korttiin. Lahestyminen naytti erittain hyvalta ja olin varma, etta nyt menee lahelle: kiekko kuitenkin skippasi lahes suoraa ja meni oikealta outtiin! Minulle jai 12 metrinen alamakiputti vain vetta takana.. Vaihtoehtoja oli lay-up ja 61, ohiputti ja 62 tai sisaan ja 60. Tiesin, etta kierrokseni oli nostanut minut jo reilusti ylospain ja kyseessa oli myos bogie-free rundi, jos laittaisin putin sisaan. Paatin yrittaa. Putti kaartoi pahasti vasemmalle, mutta viimeinen ketju pysaytti sen ja kiekko upposi koriin - PAR! Kierros oli paras, mita taalla olen pelannut. Siihen kuuluin silti kolme puttimissia ja kaksi OB:ta!
Lopputuos jaettu 31 oli minulle ylakanttiin.

Kiitos kaikille, jotka ovat seuranneet tata paivakirjaa. Ensivuonna lahden varmasti mukaan ja jos en saa paikkaa, olen luvannut jo Haroldille, etta olen kaytettavissa jarjetelyapuna, joten silloin taas lisaa USDGC-juttuja!

-Jussi
-REINVENT YOUR GAME-

Discmania Golf Discs
http://www.discmania.net
jh
Viestit: 259
Liittynyt: La 04 Maalis 2006, 19:55
Oikea nimi: Jesse Heinonen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jh »

Matka oli kyllä messevä! Onnittelut jussille stabiilista suorittamisesta ja hyvästä loipputuloksesta! Timolle tietysti myös, vaikka peli ei loksahtanut uomiinsa

Itsellä valtavat paineet laukesivat karsinnan jälkeen ja varsinaiseen kisaan en saanut kunnon otetta päälle missään vaiheessa ja totaalinen keskittyminen varmaan suorittamiseen rakoili paikkapaikoin. Ensimmäisen kierroksen score penalty ei auttanut asiaan. Ensi vuonna uudestaan!
180
Avatar
tumpsi
Viestit: 735
Liittynyt: Ti 26 Kesä 2007, 15:24
Oikea nimi: Tomi Niemenmaa
Seura: Tampereen Frisbeeseura
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja tumpsi »

Oli kyllä mukava seurata suomalaisten pärjäämistä myös suomeks,
ens vuonna samanlaiset raportit kehiin! :)
Avatar
Eivi
Viestit: 89
Liittynyt: To 10 Marras 2005, 13:53
Paikkakunta: Mance

Viesti Kirjoittaja Eivi »

Tomi, jos kaivelet foorumin arkistoja niin löydät vastaavat jo vuodesta 2003 alkaen, eli tapana on ollut.. :wink:
Avatar
tumpsi
Viestit: 735
Liittynyt: Ti 26 Kesä 2007, 15:24
Oikea nimi: Tomi Niemenmaa
Seura: Tampereen Frisbeeseura
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja tumpsi »

:)
Jonsu
Viestit: 85
Liittynyt: Ke 22 Helmi 2006, 13:20

!!

Viesti Kirjoittaja Jonsu »

Hieno reissu oli äijät.. Vaikka kisat ei menny niinku piti omalta osalta, ni pääsy pituusheiton lammen yli settiin, antoi vähän takasin, oli hieno fiilis heittää siipaleita... http://www.usdgc.com/gallery07/discmasher/index.html

Kiitti kaikille äijille hyvästä reissusta ja ehdottamasti ensi vuonna uudestaan, ei voi olla hienompaa kilpailua.. Parasta missä oon koskaan ollu frisbeegolfissa mukana :wink:

-Jonsu- vai sittenkin olenko hogberg :D
Hartsa
Viestit: 136
Liittynyt: To 08 Maalis 2007, 12:12

Viesti Kirjoittaja Hartsa »

Eipä voi muuta sano kuin olipa yksi jännnittävimmistä viikoista mitä tulee kun seuraa urheilua ja nimen omaan noiden äijien suorituksia tuolla amerikassa!Suuri kiitos jokaiselle amerikan äijälle ainakin hartsa eli mukana joka jutussa ja eli täysillä mukana! Siis ensikerralla on pakko lähteä mukaan kannustamaan äijiä amerikkaan!!Hienoa TEAM-FINLAND!!!!!!!
protoni
Viestit: 219
Liittynyt: Ma 15 Tammi 2007, 13:04
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja protoni »

Onneksi jäin kämpille nukkumaan... Timo oli kieltämättä hyvissä nousuissa koko illan. Hyvä Timo!
The_One
Viestit: 231
Liittynyt: Pe 09 Kesä 2006, 13:00
Oikea nimi: -Hege
Seura: Disc Golf Club Tampere

Viesti Kirjoittaja The_One »

Mun mielestä keskiyö!! Dgct:n anomus on hyväksytty :D
Sponsored by Tampereen Lihajaloste Oy and K-Market Ruotula.
Avatar
tumpsi
Viestit: 735
Liittynyt: Ti 26 Kesä 2007, 15:24
Oikea nimi: Tomi Niemenmaa
Seura: Tampereen Frisbeeseura
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja tumpsi »

:D
Tonmi
Viestit: 72
Liittynyt: Pe 21 Loka 2005, 22:13
Oikea nimi: Tommi Avola
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Tonmi »

Timolta erittäin hyvä suoritus teknisesti! Eiköhän tuolla irtoa pelipaikka ensi vuodeksikin... :D :lol:
Javis
Viestit: 21
Liittynyt: Pe 12 Tammi 2007, 7:52
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Javis »

Siipaleita:

2007 USDGC Distance showcase: http://discgolftv.com/dgtv/401/mov/newe ... annel_id=0
Vastaa Viestiin