Z-Glide????

Keskustelua frisbeegolfista

Valvoja: HALLITUS

jone
Viestit: 78
Liittynyt: Ti 15 Tammi 2008, 8:37

Viesti Kirjoittaja jone »

Kyllähän toi Stingray on niin alivakaa, kuin olla ja voi !

Mun 10v poika käyttää sitä jonkin verran ja hänelläkin
se kääntyy jo hieman oikelle.

Samaa sarjaa stratuksen kanssa.
Top1
Viestit: 422
Liittynyt: Ti 14 Elo 2007, 5:22
Oikea nimi: Toni Toivonen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Top1 »

Joo, mun kolmevuotias poikakin heittää sellasta ja se menee kyllä ihan minne sattuu.
Joksa
Viestit: 619
Liittynyt: Pe 14 Loka 2005, 7:44
Oikea nimi: Joksa
Seura: Disc Golf Club Tampere

Viesti Kirjoittaja Joksa »

Mäkin heitin sitä 17 vuotta sitten...oli paska jo silloin 8)
Heitän koko ajan kupille ja otan kakkosta korttiin niin eiköhän se Markokin siitä hyydy.
- Hege
poimis
Viestit: 2284
Liittynyt: Ke 26 Loka 2005, 11:14
Oikea nimi: Sami Poimala
Seura: Talin Tallaajat
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja poimis »

Top1 kirjoitti:Joo, mun kolmevuotias poikakin heittää sellasta ja se menee kyllä ihan minne sattuu.
Mulla käy samoin, kiekosta riippumatta.
Jarvasto
Viestit: 467
Liittynyt: Ke 23 Tammi 2008, 10:02
Oikea nimi: Jani Toivonen
Seura: Disc Golf Club Provinssi
Paikkakunta: NURMO

Viesti Kirjoittaja Jarvasto »

Heheheh!!! Mulla täytyy olla tosi pahasti heittotyylis vikaa sillä justiin olin nakkelemas kiekkoja ja Totesin sen olevan huippu hyvä lähestymiskiekko lentää ihan suoraa ja sinne minne haluaa. Ja sopivalla voimalla 70m kevyesti. enkä saanu sitä kääntämään yli kertaakaa. luin tuote kuvauksen kiekosta oston "jälkeen" niin siinä sanottiin että sopii erittäin hyvin pieni kätiselle heittäjälle ja mun sormet on ku nippu kyrp... eikä puhuta mistää pienistä kyrv.... ja käsi muutenki tollanen leipä lapio. Silti kiekko sopi käteen ku sialle ottatukka!!!

No joo tästä kiekosta varmaan tulee kehuja QJLS ja Demoni sain tuon demonin vihdoinki ja se on todella ennalta arvattava kiekko ja saa kiskoo ihan täydet eikä käännä yli mut pitää olla voimaa takana muuten ei lennä 40 metriä kauvemmas ku kaartaa lujaa vasemmalle. QJLS taasen lentää tasaiseti ja hyvä liito forellakin lähtee hyvin mut champion beast ja Crush forella heitettynä loppuu leikkikentän pituus het kättelys

Nää tietysti mun näkökulmasta jollekki 70metriä voi olla lyhyt matka mut mulle se on pitkä heh!!
Komia mies ämpäri pääs

DGCP! Disc Golf Club Provinssin Puheenjohtaja
Jarvasto
Viestit: 467
Liittynyt: Ke 23 Tammi 2008, 10:02
Oikea nimi: Jani Toivonen
Seura: Disc Golf Club Provinssi
Paikkakunta: NURMO

Viesti Kirjoittaja Jarvasto »

Hahaa!!! Mulla oli tekniikka virhe hokasin itte ihan vahingos. eli heitin ihan pelkällä riuhtaasu voimalla ja tietty vartalo mukana mutta sitte vahingos ku Skeetterillä heittelin enkä saanu ku 45 metriä lentään niin tein kerran heiton oikeen ja kiekko meni sen 60-65m hmmm.. kuinka sen tein ja ei ku uudestaan! eli iso mies ku oon ja en käytä vipuvarttani hyväksi eli mun käsi oli heiton aikana aina liian lähellä kroppaa ja silloon kiekko lähti vain sen vedon voimalla nyt kiekko kiertää kropan ja saa vipuvartta ja lentää taas pidemmälle. Buzzziki sai 15m lisää pituutta.

Ja tuo Stingray todellakin kaartaa nyt sinne oikialle ku on tekniikka kunnos heheheh eli sitä pitää heittää epäpuhtaalla tekniikalla!

HEHEH oliko tuos mitää järkee toivottavasti joku ymmärsi!!
Komia mies ämpäri pääs

DGCP! Disc Golf Club Provinssin Puheenjohtaja
Avatar
Jaani
Viestit: 2858
Liittynyt: Ti 23 Tammi 2007, 19:16
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Jaani »

Tuota noin...en tiedä, onko tässä koulukuntaeroja, mutta käden nimenomaan pitää vetovaiheessa mennä mahdollisimman läheltä kroppaa. Tämä ei tarkoita sitä, että veto olisi lyhyempi, vaan että käsi ei tee samanlaista liikettä, kuin vaikka löisi tennistä rystyltä. Kulunut, mutta toimiva mielikuvaharjoitus on ruohonleikkurin/moottorin vetäminen käyntiin. Samalla liikkeellä saat kiekkoonkin suurimman nopeuden. Koetapa vetää moottori käyntiin suoralla kädellä, etäällä vartalosta. Huomaat eron.
Jarvasto
Viestit: 467
Liittynyt: Ke 23 Tammi 2008, 10:02
Oikea nimi: Jani Toivonen
Seura: Disc Golf Club Provinssi
Paikkakunta: NURMO

Viesti Kirjoittaja Jarvasto »

joo en tarkootanukkaa vaik sen käsityksen saaki et suoralla kädellä mutkuiteski hiukan jaartava mut nyt oonihan hämilläni mut ei auta ku kiertää kisoja ja ottaa oppia kuinka muut heittää
Komia mies ämpäri pääs

DGCP! Disc Golf Club Provinssin Puheenjohtaja
Jarvasto
Viestit: 467
Liittynyt: Ke 23 Tammi 2008, 10:02
Oikea nimi: Jani Toivonen
Seura: Disc Golf Club Provinssi
Paikkakunta: NURMO

Viesti Kirjoittaja Jarvasto »

Nonniin taas tuli opittua uutta!!! eli se vartalon jyrkkä kierto teki heiton onnistuneeksi mutta saman sai tehtyä pelkällä ranteella eli oon heittänyt koko ajan suoralla ranteella eli se kierre on jäänyt pieneksi heitois. Tämän opiin Kauhajoen karvis kisassa. oli aikaa katsella muiden heittoja ku itellä oli selkä paskana mut pakko oli osallistua et pääsi kisojen makuun.... vai onko sekää oikia tekniikka?

No mutta se toimii ja sain muuten Glidenki lentämään suoraa ilman hysse kulmaa mut siinä kiekos jäi pituus lyhyemmäksi ku muis sitä tuli lisää. Varsinki SS omega lentää suoraa sen 50 metriä ku ennen sitä sai tuski 30 metriä heitettyä ja aina taitto yli. on tää hauska lajia ku aina oppii uutta tai ite vaan tyhmä ku vasemman jalan saapas ku ei oo ennnemin hokannu
Komia mies ämpäri pääs

DGCP! Disc Golf Club Provinssin Puheenjohtaja
Jarvasto
Viestit: 467
Liittynyt: Ke 23 Tammi 2008, 10:02
Oikea nimi: Jani Toivonen
Seura: Disc Golf Club Provinssi
Paikkakunta: NURMO

Viesti Kirjoittaja Jarvasto »

Laitetaan tänne?!?!?!?

Turuun fribaajille kysymys et onko sielä päin rataa likillä caribia hotellia ku sinne päin oisin tulos toukokuun 25 pulikoimaan kylpylään. sais senki testattua samalla
Komia mies ämpäri pääs

DGCP! Disc Golf Club Provinssin Puheenjohtaja
Paavo
Viestit: 106
Liittynyt: To 21 Kesä 2007, 9:38
Oikea nimi: Paavo Torkkola
Seura: Frisbeegolfseura 7k
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Paavo »

Caribiaa lähinnä oleva rata on Urheilupuiston 9-väyläinen rata, joka on lähes keskellä Turkua. Lausteen uudehko 18-väyläinen on sekin aika lähellä, matkaa tullee caribiasta n. 5-6 km. Ajo-ohjeet sinne löytyvät Karvalakkisarjan osakilpailun viestistä tai meidän boardilta osoitteesta www.freeyabb.com/7k.
Pyöveli
Viestit: 182
Liittynyt: Ke 10 Loka 2007, 8:33
Oikea nimi: Veli Berglund

Viesti Kirjoittaja Pyöveli »

jone kirjoitti:Kyllähän toi Stingray on niin alivakaa, kuin olla ja voi !

Mun 10v poika käyttää sitä jonkin verran ja hänelläkin
se kääntyy jo hieman oikelle.

Samaa sarjaa stratuksen kanssa.
Vetäsin elämäni ekan kilpailuholarin Kauhajoen silloisella 3. väylällä juuri stingraylla, joten kiekko onpi rakas. Vuosi oli jotain -91 +- 1vuosi

Tuohon aikaan en juuri 60 metriä pidemmälle heittäny, mutta Stingray onnistui lennon aikana ässäämään 4 mutkan verran (Hyssestä flippaus yli, lievästi takas hysseksi, vastatuuli korjas taas yliflipiksi ja juuri ennen koria sortuminen loppu hysseksi ja putoaminen koriin.) Huolellisesti etukäteen suunniteltu heitto.

Nykyään draivini on jo ylittänyt maagisen 70 metrin rajan satunnaisesti...
snateri
Viestit: 15
Liittynyt: Ma 14 Huhti 2008, 13:33

Viesti Kirjoittaja snateri »

niin satunnaisesti...
Jarvasto
Viestit: 467
Liittynyt: Ke 23 Tammi 2008, 10:02
Oikea nimi: Jani Toivonen
Seura: Disc Golf Club Provinssi
Paikkakunta: NURMO

Viesti Kirjoittaja Jarvasto »

JEPS VIIKKO AIKAA KEHUA OMAA RATAANSA JA UUSI KYSELY AVATTU!!!
KAIKKI VASTAILEEN KIITOS!!! www.freewebs.com/jarvasto
Komia mies ämpäri pääs

DGCP! Disc Golf Club Provinssin Puheenjohtaja
Jarvasto
Viestit: 467
Liittynyt: Ke 23 Tammi 2008, 10:02
Oikea nimi: Jani Toivonen
Seura: Disc Golf Club Provinssi
Paikkakunta: NURMO

Viesti Kirjoittaja Jarvasto »

Paras rata äänestyksen tulokset valmiit www.freewebs.com/jarvasto
Komia mies ämpäri pääs

DGCP! Disc Golf Club Provinssin Puheenjohtaja
Vastaa Viestiin