Jounin ja Barryn Pro tunteja

Keskustelua frisbeegolfista

Valvoja: HALLITUS

jouseder
Viestit: 21
Liittynyt: Ke 27 Elo 2008, 10:19
Viesti:

Jounin ja Barryn Pro tunteja

Viesti Kirjoittaja jouseder »

Jounin Pro tunteja nro I ja II

http://www.sporttube.fi/view_video.php? ... ategory=mr

- mielestäni tämä on näistä parempi
- ihan hyvä svingi kahden kesän reenin jälkeen
- ja hieno löytää svingi ja koulukunta joka ei ole kaikille tuttu. mutta jolla pelaavat myös maailman huiput
- eli samoin kun golfissa opetin ernie els koulukuntaa. samoin nyt opetan lletkeää ja luonnollista tapaa svingata

Barry

http://www.sporttube.fi/view_video.php? ... b01d712f70

:wink:
jouseder
Viestit: 21
Liittynyt: Ke 27 Elo 2008, 10:19
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jouseder »

http://www.youtube.com/watch?v=n7ZQbxrr1v8

hyvää perus opetusta suomeksi :

http://www.frisbeesports.net/video/#

nääkin pitäs joskus opiskella

:wink:
Asu
Viestit: 19
Liittynyt: Pe 06 Tammi 2006, 18:30
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Asu »

en oo kuullukka että friballaki svingaillaan :D
Ei tänne häviään tultu.
roberd
Viestit: 75
Liittynyt: Ma 15 Touko 2006, 12:44
Oikea nimi: Jari KYngäs
Seura: Liitokiekkoseura Mustavaris

Re: Jounin ja Barryn Pro tunteja

Viesti Kirjoittaja roberd »

jouseder kirjoitti:Jounin Pro tunteja nro I ja II
Itte olisin kiinnostunut chipistä, mutta Jouni ei siihen mitään osannut sanoa (vielä). Mietin vaan, että pitäskö chipata lähestymiskiekolla vai ihan kylmästi draiverilla? Enkä taho myöskään päästä sändistä ylös millään - kaikkea on kokeiltu (kyllä - myös ihan littanaa draiveria). Ja vielä jos Jouni sais ihan lyhyet speksit siitä, pitääkö kiekkoa katsoa ihan swingin loppuun asti vai voiko päätä nostaa jo aiemmin? Meinaan, itte oon just kattonu ihan alusta loppuun asti ja nyt on niskat kippeenä.
hehtaarikäsi
Viestit: 62
Liittynyt: To 17 Marras 2005, 21:44
Oikea nimi: Jan Taubert
Seura: Talin Tallaajat
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jounin ja Barryn Pro tunteja

Viesti Kirjoittaja hehtaarikäsi »

roberd kirjoitti:Meinaan, itte oon just kattonu ihan alusta loppuun asti ja nyt on niskat kippeenä.
Tässä on kyllä pointti. Menneenä viikonloppuna parigolfissa katsoin tarkasti Y-P:n toista kiekkoa, mutta se toinen unohtui. Mulla sattu hartian seudulle.
jouseder
Viestit: 21
Liittynyt: Ke 27 Elo 2008, 10:19
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jouseder »

Asu kirjoitti:en oo kuullukka että friballaki svingaillaan :D
niin aatella :wink:

ja vielä ammattilaisetkin ja jenkeissäkin

kyl ekana kannattaa odottaa et ruotsalaiset hoksaa ton

ja sen jälkeen odotellaan vuosia ennenkun tämä toimiva svingi voi suomeen rantautua

eiköhän se pitkä päätyyn ja perään ja penkistä 150 kg nyt riitä

8)

ps. oliko jollekkin jotain todellista vinkkiä ?
jouseder
Viestit: 21
Liittynyt: Ke 27 Elo 2008, 10:19
Viesti:

Re: Jounin ja Barryn Pro tunteja

Viesti Kirjoittaja jouseder »

roberd kirjoitti:
jouseder kirjoitti:Jounin Pro tunteja nro I ja II
Ja vielä jos Jouni sais ihan lyhyet speksit siitä, pitääkö kiekkoa katsoa ihan swingin loppuun asti vai voiko päätä nostaa jo aiemmin? Meinaan, itte oon just kattonu ihan alusta loppuun asti ja nyt on niskat kippeenä.
hyvä että älysit

ihan sama miten sen teet

kyse on siis ylä ja ala vartalon väännöstä

ja jos vain kuittailit etkä oikeesti tajunnu

niin toivottavasti sun peli ryhmään tulee joskus joku joka osaa näyttää puhtaan svingin itselle luonnollisella tavalla

tsemppiä


8)
Javis
Viestit: 21
Liittynyt: Pe 12 Tammi 2007, 7:52
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Javis »

jouseder kirjoitti:
Asu kirjoitti:en oo kuullukka että friballaki svingaillaan :D
niin aatella :wink:

ja vielä ammattilaisetkin ja jenkeissäkin

kyl ekana kannattaa odottaa et ruotsalaiset hoksaa ton

ja sen jälkeen odotellaan vuosia ennenkun tämä toimiva svingi voi suomeen rantautua

eiköhän se pitkä päätyyn ja perään ja penkistä 150 kg nyt riitä

8)

ps. oliko jollekkin jotain todellista vinkkiä ?
Tuntuu jotenki hassulta ku kattoo sun ja B:n draiveja et te tosiaan heitätte samanlaisella tekniikalla.
Uskon et heität YLI 115m ilman tota "swingiä", mut perun puheeni ku joku heittää swingillä CS:ää pitemmälle, sillä tossa swingissä toi kiekon "linja" tekee aikamoisen mutkan vedossa(mielestäni), joten kiekon osa energia jää käyttämättä...

... jään odottamaan swingin puollustuspuheita
Avatar
Jaani
Viestit: 2858
Liittynyt: Ti 23 Tammi 2007, 19:16
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Jaani »

Saahan sitä heittää miten tahtoo...

Barry Schultz ei kyllä tule ekana mieleen.

Heittosi näytti lähtevän laahaten kädestä, etkä käytä paljon voimaa, vaan teet liikkeen...swingillä. Mitä painavampi ranne, sitä pitemmälle lentää; tuolla tekniikalla. Joten ehkä se salireeni on sitten vastaus. :D

Jaksat vain treenata niin kyllä se siitä menee 150 rikki muutenkin kuin penkistä.
roberd
Viestit: 75
Liittynyt: Ma 15 Touko 2006, 12:44
Oikea nimi: Jari KYngäs
Seura: Liitokiekkoseura Mustavaris

Re: Jounin ja Barryn Pro tunteja

Viesti Kirjoittaja roberd »

jouseder kirjoitti:
hyvä että älysit

ihan sama miten sen teet

kyse on siis ylä ja ala vartalon väännöstä

ja jos vain kuittailit etkä oikeesti tajunnu

niin toivottavasti sun peli ryhmään tulee joskus joku joka osaa näyttää puhtaan svingin itselle luonnollisella tavalla

tsemppiä
Ei sulle Jouni voi kuin nauraa - olet sinä niin hauska kaveri. Mies on toista vuotta heittänyt kiekkoa, mutta ei anna sen estää opetus videon tekemistä. Itse luottamusta sinulta ei ainakaan puutu. Minä jään odottelemaan sitä peli ryhmää...
jouseder
Viestit: 21
Liittynyt: Ke 27 Elo 2008, 10:19
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jouseder »

Javis kirjoitti:
jouseder kirjoitti:
Asu kirjoitti:en oo kuullukka että friballaki svingaillaan :D
niin aatella :wink:
ja vielä ammattilaisetkin ja jenkeissäkin. kyl ekana kannattaa odottaa et ruotsalaiset hoksaa ton ja sen jälkeen odotellaan vuosia ennenkun tämä toimiva svingi voi suomeen rantautua eiköhän se pitkä päätyyn ja perään ja penkistä 150 kg nyt riitä 8)
ps. oliko jollekkin jotain todellista vinkkiä ?
Tuntuu jotenki hassulta ku kattoo sun ja B:n draiveja et te tosiaan heitätte samanlaisella tekniikalla. Uskon et heität YLI 115m ilman tota "swingiä", mut perun puheeni ku joku heittää swingillä CS:ää pitemmälle, sillä tossa swingissä toi kiekon "linja" tekee aikamoisen mutkan vedossa(mielestäni), joten kiekon osa energia jää käyttämättä... ... jään odottamaan swingin puollustuspuheita
Swingistäni:
- se on minun rytmitajulle ja vartalolle täydellinen kokonaisuus
- se sijoittuu swingien katekoriassa toiseksi pyörähdys heiton jälkeen eli joku tulee tällä swingillä heittämään yli 200 metriä
- koska se on minulle täysin luonnollinen ei siis silloin kyseisissä videoissa ole heitoissani mitään vikaa. paitsi se ette ne jäi välillä kesken.
- jokainen joka opettelee tämän tekniikan saa 20-40% lisää pituutta ja tarkkuutta draiviinsa
- suurin osa heittää draivin niin ettei saa kävelystä mitään vastaavaa hyötyä. tässä swingissä siirtyy kävelyn voima kiekolle. ja lisäksi monet jotka saa matkaa eivät hallitse tarkuutta.
- tämä on tämän lajin "ernie els tai barry" swingi joka on teknisesti puhdas ja luonnollinen. ja auttaa monia pääsemään lajissa eteenpäin

eli

eikun reenee reenaa että mahrut porukkaan.

ps. voin vaikka ensi kerralla tehdä videon missä laitan kassini 110m päähän ja heitän tällä tavalla kaikki 8 kiekkoa yhden putin päähän...
:wink: ja toki olen itse "budjetoinut" 4-5 vuotta reeniä tähän lajiin päästäkseni sille tasolle millä voin myös kisailla.
jouseder
Viestit: 21
Liittynyt: Ke 27 Elo 2008, 10:19
Viesti:

Re: Jounin ja Barryn Pro tunteja

Viesti Kirjoittaja jouseder »

roberd kirjoitti:
jouseder kirjoitti:
hyvä että älysit. ihan sama miten sen teet. kyse on siis ylä ja ala vartalon väännöstä. ja jos vain kuittailit etkä oikeesti tajunnu. niin toivottavasti sun peli ryhmään tulee joskus joku joka osaa näyttää puhtaan svingin itselle luonnollisella tavalla. tsemppiä
Ei sulle Jouni voi kuin nauraa - olet sinä niin hauska kaveri. Mies on toista vuotta heittänyt kiekkoa, mutta ei anna sen estää opetus videon tekemistä. Itse luottamusta sinulta ei ainakaan puutu. Minä jään odottelemaan sitä peli ryhmää...
niin olen valmennuksen ammattilainen
3-vuotta ollut pro töissä golfissa
4 kk heenattuani jousiammuntaa. ammuin tunnin reeneissä vain 9 ja 10 ja opetin kyseisen talven "työkseni" jousiammuntaa.
sama on toistunut minigolfissa, keilailussa jne

eli

Jumalan lahjansa kullakin

minulla on eväät oppia itselle luonnollinen ja toimiva tekniikka ja mallintaa ja opettaa se myös muille

Visan kanssa olemme jutelleet maailman huippijen swingien virheistä. ja hän on itse todennut minun näkeväni mitä vikaa ja heikkoja lenkkejä kenenkin swingissä on.

eli silmää ja eväitä ja asennetta löytyy

minun motiivini on se, että mahdollisimman moni voi iloita siitä millä tekniikalla pelaa. iloita siitä kuinka itselle sopivalla swingillä voin 60-70% teholla saa riittävän draivin 100-120m. minä osaa iloita toisten onnistumisesta. isossa golfissa monet oppilaani pääsivät uudelle tasolle iloitsemaan pelistään. toivottavasti lahjoillani ja luovuudellani ja videoilla voin jotakin auttaa eteenpäin.

ja kysyä saa mitä vaan mistä vaan :roll:

ps. isossa golfissa eräs oppilaani pääsi kahdessa kesässä 54 stä tasoitukseen 5 eli on minulla onnistumisen iloa myös valkkuna. :lol:
Noukka
Viestit: 1066
Liittynyt: Su 01 Loka 2006, 20:35

Viesti Kirjoittaja Noukka »

Isossa golfissa? Tarkoitatko kolopalloa? Sitä lajia, jossa on kuuleman mukaan samat säännöt kuin kuningas frisbeegolfissa, mutta kyseisessä lajissa yritetään mailoja apuna käyttäen piilottamaan pallo koloon? 8)
jouseder
Viestit: 21
Liittynyt: Ke 27 Elo 2008, 10:19
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jouseder »

Noukka kirjoitti:Isossa golfissa? Tarkoitatko kolopalloa? Sitä lajia, jossa on kuuleman mukaan samat säännöt kuin kuningas frisbeegolfissa, mutta kyseisessä lajissa yritetään mailoja apuna käyttäen piilottamaan pallo koloon? 8)
joo tässä ne ovat sulassa sovussa :roll:

http://golf.videowall.sytes.org/

ps. joo laji missä et saa edes rahalla parasta opetusta... jos et kuuluu parhaaseen a ryhmään... 8)
Nosturi
Viestit: 390
Liittynyt: Ma 18 Huhti 2005, 9:38
Oikea nimi: Timo Kuusela
Paikkakunta: Koikkari

Viesti Kirjoittaja Nosturi »

Sinulla Jouni tuntus olevan myös Jumalan lahja puhua silmitön määrä paskaa. Minulla se on omien mielipiteiden esitys ketään loukkaamatta.
Vastaa Viestiin