The Olympic Game

Keskustelua frisbeegolfista

Valvoja: HALLITUS

Kim Lindblad
Viestit: 298
Liittynyt: Ke 13 Huhti 2005, 11:40
Oikea nimi: Kim Lindblad

The Olympic Game

Viesti Kirjoittaja Kim Lindblad »

Avatar
Jaani
Viestit: 2858
Liittynyt: Ti 23 Tammi 2007, 19:16
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Jaani »

Ei mielestäni kuulu olympialaisiin tämä lajimme. Frisbeegolf on rento seurapeli, eikä olympialaisten ultrakilpailullisuus, nationalismi, vilppi jne. ole lajin hengen mukaista.
Frisbeespirittiin kuuluu myös tuomarittomuus, ja tällainen ei menisi läpi olympialaisissa.

Voi olla, että mielipiteeni muuttuu ajan myötä. Jos vaikka itse pääsisi joukkueeseen :D
Jani
Viestit: 1143
Liittynyt: To 03 Marras 2005, 22:18

Viesti Kirjoittaja Jani »

Jaani kirjoitti: Frisbeegolf on rento seurapeli, eikä olympialaisten ultrakilpailullisuus, nationalismi, vilppi jne. ole lajin hengen mukaista.
Minulle kerrottiin, että maailman huiput huijaavat tässä lajissa. Tylsää.
protoni
Viestit: 219
Liittynyt: Ma 15 Tammi 2007, 13:04
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja protoni »

Frisbee, sekä Ultimate että Golf ovat esiintyneet menestykseekkäästi World Gamesissa. Joten miksei olympialaisissakin. PDGA ei tosin lämpene WADAn sääntöihin. Joten se siitä.

Itse olin näissä "ei olympialajien olympialaisissa" vuonna 2001 ja olihan se komiaa...
Viimeksi muokannut protoni, To 06 Marras 2008, 9:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
jone
Viestit: 78
Liittynyt: Ti 15 Tammi 2008, 8:37

Viesti Kirjoittaja jone »

Jani kirjoitti: Minulle kerrottiin, että maailman huiput huijaavat tässä lajissa. Tylsää.
Mites tässä huijataan ? Ja minkälaisen tarinan kuulit ? Luulisi ainakin, että isoissa kisoissa, missä kuvataan aika paljon, on huijaaminen mahdotonta, tai ainakin pitää jännittää, tarttuiko väärä merkkauspaikka nauhalle ?

Itse huijasin viime Tali Openissa vikakiekalla väylällä 18, kun heittelin siitä helpon 8 ! Yksi kiukku OB unohtui laskuista ja sanoin 7.
Belgialainen herrasmies kuiskasi matkalla ykköselle, että laskitko oikein ?
Naama punaisena uusintalaskun jälkeen ilmoitin kirjurille 8. Oli kyllä niin nolo kokemus, vaikka koko pooli uskoi (tiesi), että kyseessä oli vahinko. Olen aika varma, ettei omalle kohdalle enään tälläista laskuvirhettä tapahdu !
Jani
Viestit: 1143
Liittynyt: To 03 Marras 2005, 22:18

Viesti Kirjoittaja Jani »

jone kirjoitti:
Mites tässä huijataan ? Ja minkälaisen tarinan kuulit ?
Kuulemma puskissa ei ole ainakaan niin tarkkaa, onko jalka merkillä vai puoli metriä sen vieressä. Ja että merkillä olevaa jalkaa ei välttämättä tarvitse pitää maassa, vaikka kiekko on vielä kädessä.
Joksa
Viestit: 619
Liittynyt: Pe 14 Loka 2005, 7:44
Oikea nimi: Joksa
Seura: Disc Golf Club Tampere

Viesti Kirjoittaja Joksa »

Puskissa on myös kätevä napsia tai pössytellä keskittymistä helpottavia kemikaaleja... 8)
Heitän koko ajan kupille ja otan kakkosta korttiin niin eiköhän se Markokin siitä hyydy.
- Hege
Avatar
PM
Viestit: 733
Liittynyt: Ke 26 Loka 2005, 10:31
Oikea nimi: P.Määränen
Seura: Talin Tallaajat
Paikkakunta: Tikkurila

Viesti Kirjoittaja PM »

Joksa kirjoitti:Puskissa on myös kätevä napsia tai pössytellä keskittymistä helpottavia kemikaaleja... 8)
:lol: :lol: :lol:
Noukka
Viestit: 1066
Liittynyt: Su 01 Loka 2006, 20:35

Viesti Kirjoittaja Noukka »

Ajatelkaa kuin upeeta olisi seurata olympialähetystä frisbeegolfkisasta. Toivottavasti joskus pääsee vielä tälläistä ihmettä todistamaan. :shock: 8)
jone
Viestit: 78
Liittynyt: Ti 15 Tammi 2008, 8:37

Viesti Kirjoittaja jone »

Olen kyllä Jaanin linjoilla tässä ja "vetoomuksen" yksi lause
hyppäsi silmille eli:

If you gave games like Badminton and Ping Pong had a chance why not this one?

Ping Pong eli pingis esim. on maailman suurin yksilölaji eli eniten
lisenssipelaajia maailmassa ! Kaikki lajit (myös joukkuelajit)
mukaanlukien sijoitus oli muistaakseni 3.

Kaikki sulkista pelanneet myös tietävät lajin vaativuuden +
kilpapelaajien suuren määrän.

Myös v. 2012 on naurettava yritys. Jotkut lajit ovat tehneet 10-15v
projekteja lajin saamisesta viiden renkaan alle, fribapojat on niin
kovia jätkiä, että he tarvitsevat vain 3-4v :-)

Toivottavasti kyseessä on vitsi, eikä tosissaan ole tehty tuollaista
vetoomusta ? Jos tohon on lyöty parhaimmat voimat mitä löytyy,
niin sit ymmärrän, miten frisbeeonkia saadaan myytyä jäsenistölle.
Noukka
Viestit: 1066
Liittynyt: Su 01 Loka 2006, 20:35

Viesti Kirjoittaja Noukka »

Aikamoinen vitsihän tuo kyseinen esitys on, mutta tuskin siitä mitään haittaakaan on. Jos oikeasti olympialaisiin halutaan niin lajin kattojärjestön on tosissaan ruvettava tekemään asian eteen jotain, eikä se tosiaan tapahdu ihan lyhyessä ajassa.
Bast
Viestit: 94
Liittynyt: Su 01 Kesä 2008, 20:00
Oikea nimi: Kari Toivonen
Paikkakunta: Lieto
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Bast »

Noukka kirjoitti:Aikamoinen vitsihän tuo kyseinen esitys on, mutta tuskin siitä mitään haittaakaan on. Jos oikeasti olympialaisiin halutaan niin lajin kattojärjestön on tosissaan ruvettava tekemään asian eteen jotain, eikä se tosiaan tapahdu ihan lyhyessä ajassa.
Olen samaa mieltä siitä, että tuskin on haittaa, vaikka hakemusta ei olisi ihan tosissaan tehtykään. Jos asia kuitenkin esimerkiksi mediassa noteerataan, saa laji siitä kuitenkin julkisuutta ja hakemus voi synnyttää lajia tuntemattomissa tahoissa vaikutelman vakavasti otettavasta urheilumuodosta.

Vaikka pöytätennis ja sulkapallo ovatkin harrastajamääriltään suuria, on niissä se sama yhdistävä tekijä frisbeegolfiin, että kaikilla mainituilla lajeilla on myös tietty "mökki- tai rantapelin" leima. Huipputasolla kaikki ovat vaativia lajeja ja niissä on omat erikoisvälineensä, mutta paikalliselta Shelliltä voi käydä ostamassa setin sulkismailoja ja lähteä "pelailemaan", riparilla tai nuorisotalolla lätkitään pingistä rööki huulessa ja frisbeetä kopitellaan rantsulla uikkareissa. Keihään- ja moukarinheitolla ei ole tätä ongelmaa :lol:
Puttaus on puoli ruokaa
Noukka
Viestit: 1066
Liittynyt: Su 01 Loka 2006, 20:35

Viesti Kirjoittaja Noukka »

Näin nuorisoalan ammattilaisena voisin todeta, ettei todellakaan pelailla mitään peliä nuorisotaloilla rööki huulessa tai huomaa hyvin pian seisovansa ulkona tuulessa. :wink:
Avatar
Jaani
Viestit: 2858
Liittynyt: Ti 23 Tammi 2007, 19:16
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Jaani »

Onhan olympialaisissa kaikenlaisia lajeja, eikä frisbeegolf nyt olisi edes kaikista kummallisin. Viimeaikoina on kyllä puhuttu enemmänkin lajien vähentämisestä.

Nyt uintiväki kiukkuaa, mutta mielestäni olympiamatkoja on aivan liikaa. Joku frisbeegolf ei olisi edes yhtä huvittavaa kuin jokaisella tasakymmenmetrillä uitu olympiamatka, jokaisella tyylillä.

Alunperin frisbee on kuitenkin hippiliikkeeseen yhdistetty peli. Nykyinen Olympiameininki Coca-Colineen ja McDonaldseineen on äärimmäisen kaukana lajin syntyperistä. En näe lajin tulevaisuutta dopinghuijareiden värittämissä poliittisissa kinkereissä.

Offtopic: uinnista tuttu lyhyen ja pitkän radan kisat voisi levittää frisbeegolfiinkin. Pidetään mekin 9-reikäisen radan kisat vielä 18-reikäisen lisäksi. Ja MM-kisojakin voisi olla kahdet. :?
Noukka
Viestit: 1066
Liittynyt: Su 01 Loka 2006, 20:35

Viesti Kirjoittaja Noukka »

Politiikka on aina kuulunut urheiluun ja sen kitkeminen sieltä pois on vielä mahdottamampi tehtävä kuin dopingin kitkeminen. Yleensä kuitenkin tämä on järjestäjämaan aikaansaannosta ja suurin osa urheilijoista vain kamppailee omassa lajissaan pyrkien parhaimpaansa. Curling oli minulle laji kummajainen kunnes Suomen joukkueen edesottamuksia seuratessani huomasin sen olevan hyvinkin mielenkiintoinen ja jännittävä kilpailumuoto. Teki heti mieli päästä itse kokeilemaan. Sama pätisi varmasti myös frisbeegolfiin ja harrastajamäärät kasvaisivat ja sitä kautta myös suorituspaikkoihin satsattaisiin nykyistä enemmän. Oli aika surkuhupaisaa nähdä Pekingin olympialaisissa kun rantapallokentän ympärille oli rakennettu suurempi katsomo kuin yhdellekään suomessa sijaitsevalle stadionille lajista riippumatta. Kyseessä on erittäin kallis kertakäyttö ratkaisu. Frisbeegolf on siinäkin mielessä edullinen laji järjestäjille ja suorituspaikan jatko käyttö on taattu. 8)
Vastaa Viestiin