Frisbee taidetta

Keskustelua frisbeegolfista

Valvoja: HALLITUS

jaNttu
Viestit: 276
Liittynyt: Ma 07 Syys 2009, 18:46
Oikea nimi: jani lempinen
Seura: Frisbeegolfseura 7k

Re: Frisbee taidetta

Viesti Kirjoittaja jaNttu »

Kyllä mulla on siihen konsti, paljastan sen sitten tuossa blogikirjoituksessa :lol: Menetelmä on hyvin yksinkertainen, mutta pidetään sua nyt jännityksessä vähän aikaa, joskin luulen että keksit kyllä itsekin ratkaisun siihen ennen kuin ehdin kirjoittamaan sen jutun. :twisted:
jaNttu
Viestit: 276
Liittynyt: Ma 07 Syys 2009, 18:46
Oikea nimi: jani lempinen
Seura: Frisbeegolfseura 7k

Re: Frisbee taidetta

Viesti Kirjoittaja jaNttu »

Ilta puuhasteluna tuli tehtyä tällainen, aikaa meni tunti ja (alusta loppuun). Kiekkona taas kerran C-PD mun täytyy kohta tilata näitä jostain lisää :D No onneksi posti tuo kohta C-DD2:sia Ni pääsee sitten niitäkin sotkemaan.

Kuva
Avatar
JML1979
Viestit: 24
Liittynyt: Ti 18 Elo 2009, 4:45
Oikea nimi: Juha Laine

Re: Frisbee taidetta

Viesti Kirjoittaja JML1979 »

Kuva

Aina ei voi onnistuu :evil: Kuva leikattu ja uitettu kahteen kertaan. Alkuperäsessä suunnitelmassa piti kiekon flow stämppi jäädä hopeeks mut syöpyi osittain pois siksi tuplasti tuli hommaa. Joskus tehny innovaan suoraan päälle kuvan ja se kesti eli ei värjääntänyt eikä liuennut pois.

Lisäksi kuvassa leikkaus virheitä + pari vuotokohtaa joita yritetty meikata.
jaNttu
Viestit: 276
Liittynyt: Ma 07 Syys 2009, 18:46
Oikea nimi: jani lempinen
Seura: Frisbeegolfseura 7k

Re: Frisbee taidetta

Viesti Kirjoittaja jaNttu »

JML1979 kirjoitti:Kuva

Aina ei voi onnistuu :evil: Kuva leikattu ja uitettu kahteen kertaan. Alkuperäsessä suunnitelmassa piti kiekon flow stämppi jäädä hopeeks mut syöpyi osittain pois siksi tuplasti tuli hommaa. Joskus tehny innovaan suoraan päälle kuvan ja se kesti eli ei värjääntänyt eikä liuennut pois.

Lisäksi kuvassa leikkaus virheitä + pari vuotokohtaa joita yritetty meikata.
Nopeesti katsottuna nätti, mutta kun toisen kerran katsoon niin "virheet" on aika selkeät ja vähän jopa häiritsevätkin. Tekotavasta johtuen nuo kaarevat viivat ovat aika kökkömäisiä, itse yritän tehdä kaikki tuollaiset pitkät kaarevat muodot silleen, ettei veitsi pysähdy leikkauksen aikana juuri ollenkaan, niihin pysähdyskohtiin kun yleensä tulee kulmikas kohta, joka sitten näkyy lopputuloksessa. Tuollaisista ohuista linjoista on ihan älyttömän vaikeaa saada symmetrisiä. Kuvan idea kuitenkin taas kerran mainio ja lopputuloskin kohtalainen =) Mielenkiinnosta kysyn, että onko kuvaa ajalta ennen leviämisten korjauksia?
Avatar
JML1979
Viestit: 24
Liittynyt: Ti 18 Elo 2009, 4:45
Oikea nimi: Juha Laine

Re: Frisbee taidetta

Viesti Kirjoittaja JML1979 »

jaNttu kirjoitti:
JML1979 kirjoitti:Kuva

Aina ei voi onnistuu :evil: Kuva leikattu ja uitettu kahteen kertaan. Alkuperäsessä suunnitelmassa piti kiekon flow stämppi jäädä hopeeks mut syöpyi osittain pois siksi tuplasti tuli hommaa. Joskus tehny innovaan suoraan päälle kuvan ja se kesti eli ei värjääntänyt eikä liuennut pois.

Lisäksi kuvassa leikkaus virheitä + pari vuotokohtaa joita yritetty meikata.
Nopeesti katsottuna nätti, mutta kun toisen kerran katsoon niin "virheet" on aika selkeät ja vähän jopa häiritsevätkin. Tekotavasta johtuen nuo kaarevat viivat ovat aika kökkömäisiä, itse yritän tehdä kaikki tuollaiset pitkät kaarevat muodot silleen, ettei veitsi pysähdy leikkauksen aikana juuri ollenkaan, niihin pysähdyskohtiin kun yleensä tulee kulmikas kohta, joka sitten näkyy lopputuloksessa. Tuollaisista ohuista linjoista on ihan älyttömän vaikeaa saada symmetrisiä. Kuvan idea kuitenkin taas kerran mainio ja lopputuloskin kohtalainen =) Mielenkiinnosta kysyn, että onko kuvaa ajalta ennen leviämisten korjauksia?
Ei valitettavasti löydy kuvaa ennen korjauksia.
Avatar
JML1979
Viestit: 24
Liittynyt: Ti 18 Elo 2009, 4:45
Oikea nimi: Juha Laine

Re: Frisbee taidetta

Viesti Kirjoittaja JML1979 »

Tälläset tuli kavereille värkättyy! Testasin ekaa kertaa viiltelyä ennen kalvon kiekoon siirtämistä :D suht näppärästihän se onnistui :D ja ei oo kiekos viiltoi!
Molemmissa kiekoissa silmät ja nenä on punaiset ei oikeen kuvassa erotu!

Kuva
jaNttu
Viestit: 276
Liittynyt: Ma 07 Syys 2009, 18:46
Oikea nimi: jani lempinen
Seura: Frisbeegolfseura 7k

Re: Frisbee taidetta

Viesti Kirjoittaja jaNttu »

Hienoja!
jaNttu
Viestit: 276
Liittynyt: Ma 07 Syys 2009, 18:46
Oikea nimi: jani lempinen
Seura: Frisbeegolfseura 7k

Re: Frisbee taidetta

Viesti Kirjoittaja jaNttu »

Tulipa taas kerran tuhtailtua pari kiekkoa, pari tuntia näissä taas meni mukavasti, Kiekot vasemalta first run QOLS, Goldline halo, Optoline Halo ja peace 11x firebird

Kuva
Jani
Viestit: 1143
Liittynyt: To 03 Marras 2005, 22:18

Re: Frisbee taidetta

Viesti Kirjoittaja Jani »

JML1979 kirjoitti:Testasin ekaa kertaa viiltelyä ennen kalvon kiekoon siirtämistä :D suht näppärästihän se onnistui :D ja ei oo kiekos viiltoi!
Tämä voi olla tyhmä kysymys, mutta oletteko käyttäneet siirtotarraa?
jaNttu
Viestit: 276
Liittynyt: Ma 07 Syys 2009, 18:46
Oikea nimi: jani lempinen
Seura: Frisbeegolfseura 7k

Re: Frisbee taidetta

Viesti Kirjoittaja jaNttu »

Sitähän minä olen käyttänyt jo piiiiitkään =)
jaNttu
Viestit: 276
Liittynyt: Ma 07 Syys 2009, 18:46
Oikea nimi: jani lempinen
Seura: Frisbeegolfseura 7k

Re: Frisbee taidetta

Viesti Kirjoittaja jaNttu »

Tarina näiden kahden putterin takaa on tämänlainen, Kaveri kysyi hallilla, että teenkö hänelle pari värjäystä? No totesin, että teen jos päästään korvauksesta yhteisymmärrykseen. No siitä päästiin sitten jonkinlaiseen sopimukseen siitä hinnasta ja mulle annettiin niin sanotusti "vapaat kädet" tehdä mitä halusin. Uskotteli kaveri vielä luottavansa mun arvostelukykyyn... VIRHE!!! Nooh, pääsin tänään jo aikaisin töistä ja päätin puuhastella kiekot pikkuisen väsyneenä ja lopputulos olisi sitten tässä.

Gripline pure x2

Kuva

Ja toinen

Kuva

Itselleni puuhastelin siinä sivussa tämän star wraithin;

Kuva
Avatar
JML1979
Viestit: 24
Liittynyt: Ti 18 Elo 2009, 4:45
Oikea nimi: Juha Laine

Re: Frisbee taidetta

Viesti Kirjoittaja JML1979 »

Alimmainen TÖRKEEN hieno samoin kakkos kiekon tekstit! :D

On äijällä vaan pehmeet kädet :D

Käytätkö muuten jauhe vai nestemäistä RITTIÄ?
jaNttu
Viestit: 276
Liittynyt: Ma 07 Syys 2009, 18:46
Oikea nimi: jani lempinen
Seura: Frisbeegolfseura 7k

Re: Frisbee taidetta

Viesti Kirjoittaja jaNttu »

JML1979 kirjoitti:Alimmainen TÖRKEEN hieno samoin kakkos kiekon tekstit! :D

On äijällä vaan pehmeet kädet :D

Käytätkö muuten jauhe vai nestemäistä RITTIÄ?
Khiitosta vaan, Käytän jauheena kun on toistaiseksi ollut helpompi hankkia sitä, kuin nestemäistä. Tosin eipä ole tullut vastaan millään foorumilla, mitään hirvittävän ylistävää tekstiä tuosta nestemäisestä ritistä.
jaNttu
Viestit: 276
Liittynyt: Ma 07 Syys 2009, 18:46
Oikea nimi: jani lempinen
Seura: Frisbeegolfseura 7k

Re: Frisbee taidetta

Viesti Kirjoittaja jaNttu »

Aina kaikki ei mee niinku oli aluks suunnitellu, tässä ei siis menny :)

Kuva
jaNttu
Viestit: 276
Liittynyt: Ma 07 Syys 2009, 18:46
Oikea nimi: jani lempinen
Seura: Frisbeegolfseura 7k

Re: Frisbee taidetta

Viesti Kirjoittaja jaNttu »

FloOoW :roll:

Kuva
Vastaa Viestiin