Sopivan alivakaa midari & driveri annukoihin?

Keskustelua frisbeegolfista

Valvoja: HALLITUS

timpp_a
Viestit: 23
Liittynyt: Ma 13 Huhti 2009, 12:00
Paikkakunta: Oulu

Sopivan alivakaa midari & driveri annukoihin?

Viesti Kirjoittaja timpp_a »

Etenkin pitkät annukat ovat nykyisillä kiekoillani vähän hankalia, eivät tahdo pitää annukkakulmaansa loppuun asti vaan lähtevät vasemmalle. Draivaan DX ja Champion Vikingeillä ja Wraitheilla. Midarina Champion Shark. Kaikki nuo kiekot ovat neutraaleja / lievästi ylivakaita (turn 0 .. 1). Jotain vähän alivakaampaa pitäis löytää.

Kolme vuotta on tullut lajia harrastettua, kovin hyvä en täs hommas oo, ainakaan vielä :D joten suurin syy annukkaongelmiini lienee se perinteinen "en vaan osaa", mutta ehkäpä muutaman alivakaan lätyn lisääminen bägiin vois auttaa?

Innovan kiekkoesitettä katselin, ja sieltä pisti silmään alivakaista drivereista mm:
- Leopard (speed 6, glide 5, turn -2, fade 1)
- Valkyrie (speed 9, glide 4, turn -2, fade 3)
- Sidewinder (speed 9, glide 5, turn -3, fade 1)

Archangeleilla (turn -4) heittelin harrastuksen alkuaikoina, mutta niistä en tykännyt silloin joten myin kiekot pois.
150 grammaisilla Dragoneilla (speed 8, glide 5, turn -3, fade 2) olen heittänyt vesistöjen yli, mutta se kiekko on kyl mun makuun liian alivakaa ja kippaa tosi helposti yli...

Alivakaista midareista silmään pistivät:
- Panther (speed 5, glide 4, turn -2, fade 1)
- Kite (speed 5, glide 6, turn -2, fade 1)
- Cobra (speed 4, glide 5, turn -2, fade 2)
- Wolf (speed 4, glide 3, turn -4, fade 1) - Mahtaneeko -4 olla jo liian alivakaa? :roll:

Kommentteja näistä, tai muista kiekoista?

Ainiin, puttereilla en tykkää draivata enkä ees lähestyä yli 20 metrisiä, ku en ole kovin "isokätinen" heittäjä, pisimmät draivit on siinä 100 m Vikingeillä ja Wraitheilla, yleensä tippuu tuonne jonnekin 70-90 metrin kohdalle (joo, liikaa hajontaa). Olis varmaan pitänyt aloittaa fribaus"ura" puttereilla mutta ku ei malttanut vaan piti heti saada nopeaa muovia, heh...
Jani
Viestit: 1143
Liittynyt: To 03 Marras 2005, 22:18

Re: Sopivan alivakaa midari & driveri annukoihin?

Viesti Kirjoittaja Jani »

Meinasin vastata, että nautittavinta lajissa on annukan heittäminen putterilla, mutta sitten luin viestisi loppuun...
Jan
Viestit: 122
Liittynyt: La 06 Syys 2008, 7:12
Oikea nimi: Jan Salmi
Paikkakunta: Luopioinen

Re: Sopivan alivakaa midari & driveri annukoihin?

Viesti Kirjoittaja Jan »

Oletko kokeillut Roadrunneria ja "midarina" Discraftin Xpressiä. "Luotettavan" alivakaita molemmat.
Avatar
Jaani
Viestit: 2858
Liittynyt: Ti 23 Tammi 2007, 19:16
Paikkakunta: Helsinki

Re: Sopivan alivakaa midari & driveri annukoihin?

Viesti Kirjoittaja Jaani »

Noita sun alivakaita midareita en ole nähnyt kauppialla aikoihin...paisi ehkä Kiteä, joka on melko uusi.

Enpä tiedä onko neuvominen kiekkoasioissa vähän turhaa, sillä jokaisella on omat suosikit, eikä samat kiekot sovi toisen käteen aina. Itse heitän annukat mieluiten melko ylivakailla kiekoilla niin, että annukka on heittoliikkeestä kiinni, eikä kiekosta. Monsterilla saa parhaat annukat.

Midareina sitten kuluneita roceja, jos haluaa vähän helpommalla vääntöä oikealle. Uusia pitää vähän enemmän pakottaa.
Avatar
Tee8mu
Viestit: 1842
Liittynyt: Su 18 Touko 2008, 12:25
Oikea nimi: Teemu Malmelin
Seura: Nokian frisbeeseura
Paikkakunta: Nokia

Re: Sopivan alivakaa midari & driveri annukoihin?

Viesti Kirjoittaja Tee8mu »

drivereista ainakin TL :llä saa suht helposti aikaan melko loivan annukan... mutta heittäjästä tietty kiinni, mikä sopii kenenkin käteen.
midareista tulee käytettyä aviaria, mut jos ei pidä puttereista ni ei sit.
Jori
Viestit: 186
Liittynyt: Pe 23 Maalis 2007, 18:26
Oikea nimi: Jori Hätinen

Re: Sopivan alivakaa midari & driveri annukoihin?

Viesti Kirjoittaja Jori »

nojoo... mä käytän ite teebirdiä annukoihin (ja suoriin ja hysseihinki...) lähinnä juurikin sen heittoliikkeen/lähtökulman takia... eri asia sitte jos tarttee kiekkoa joka flippaa yli, niin sitte kulunutta kiekkoa tai jotain alivakaata... ite oon tykästyny tähän tyyliin, ett käytän draiverina melkeen pelkästään tiipparia, mutta bägissä on sitte näitä teebirdejä useampia -erilailla kuluneina...
vesakai

Re: Sopivan alivakaa midari & driveri annukoihin?

Viesti Kirjoittaja vesakai »

oon varmaan lajin heikoin lenkki joten mun annukkakiekot on varmasti annukka kiekkoja :)

vanha lötkö arska (Aurora) on midareista ollu paras, mut kun ei tunnu enään löytyvän ja drivereista 162 Orion LS. Toi roadrunner on kans ihan hyvä.

jännää on et noi pantherit, Leopardit ym joista sanotaan et ois alivakaita, niin on ainakin Cahmpion muovilla ihan yber vakaita.

jotkut driverit ei oo alivakaita vaikka ostais 150 grammasena et kokeilemalla vaan
Vastaa Viestiin