SFL Kilpailut 2011

Keskustelua kotimaisista, SFL:n alaisista kisoista.

Valvoja: HALLITUS

Bogey-Beemi
Viestit: 1867
Liittynyt: Ti 25 Loka 2005, 19:44
Oikea nimi: Petri Behm

Re: SFL Kilpailut 2011

Viesti Kirjoittaja Bogey-Beemi »

Kunnioittavaa ja arvostavaa käytöstä on ilmoittaa järjestäjille mikäli ei olekaan tulossa kisaan.

Liian usein saan Euroopasta kyselyjä suomalaisten pelaajien suhteen. Onko se ja se tulossa vai ei?
foorumipurnaaja
Tapanote
Toiminnanjohtaja
Viestit: 9143
Liittynyt: To 10 Syys 2009, 8:44
Oikea nimi: Tapani Aulu
Seura: Tomoottajat Disc Golf
Paikkakunta: Turku

Re: SFL Kilpailut 2011

Viesti Kirjoittaja Tapanote »

Pyry Petteri kirjoitti:Kunnioittavaa ja arvostavaa käytöstä on ilmoittaa järjestäjille mikäli ei olekaan tulossa kisaan.

Liian usein saan Euroopasta kyselyjä suomalaisten pelaajien suhteen. Onko se ja se tulossa vai ei?
Olen samaa mieltä, että kannattaa ilmoittaa mikäli tietää tilanteensa. Mutta jos ei ilmoita, niin tiputetaan jonosta sovitusti. Eihän se järjestäjien vastuulla ole kysellä perään?
ville
Viestit: 5042
Liittynyt: To 26 Kesä 2008, 7:28
Oikea nimi: Ville Kotamäki
Seura: Nummelan Frisbeeseura
Paikkakunta: Nummela

Re: SFL Kilpailut 2011

Viesti Kirjoittaja ville »

Minä heitin ajatuksia (TD:n kokemuksia) ja hallitus päättää. Helppoahan se päätöksenteko ei ole, koska aina on joku vastaan - mutta sellaista se päättäjän elämä on.

Ja jos hallitus on sitä mieltä, että nykyinen käytäntö on ok, niin sillä sitten mennään.
Tapanote
Toiminnanjohtaja
Viestit: 9143
Liittynyt: To 10 Syys 2009, 8:44
Oikea nimi: Tapani Aulu
Seura: Tomoottajat Disc Golf
Paikkakunta: Turku

Re: SFL Kilpailut 2011

Viesti Kirjoittaja Tapanote »

ville kirjoitti:Minä heitin ajatuksia (TD:n kokemuksia) ja hallitus päättää. Helppoahan se päätöksenteko ei ole, koska aina on joku vastaan - mutta sellaista se päättäjän elämä on.

Ja jos hallitus on sitä mieltä, että nykyinen käytäntö on ok, niin sillä sitten mennään.
Kaikki kokemukset ja palautteet otetaan tietysti avosylin vastaan ja keskustelua toivotaan.

Sain viestistäsi sen kuvan, että olit pettynyt tai ainakin yllättynyt asioiden etenemisestä. Yritinkin kysyä, että mitä näit ongelmaksi, ja oliko sinulla jo jotain kehitysehdotusta tämän korjaamiseksi?
Avatar
Tee8mu
Viestit: 1842
Liittynyt: Su 18 Touko 2008, 12:25
Oikea nimi: Teemu Malmelin
Seura: Nokian frisbeeseura
Paikkakunta: Nokia

Re: SFL Kilpailut 2011

Viesti Kirjoittaja Tee8mu »

Mun mielestä Villen kommentti oli tarkoitettu lähinnä pelaajille ja erityisesti niille yksilöille jotka eivät siis vaivautuneet ilmoittamaan peruuttamisestaan, vaikka tiesivät tilanteensa.

Nyt taisit Tapani ottaa vähän turhan kärkkäästi itseesi tuon palautteen, ainut pyyntö/huomautus päättäjien suuntaan oli sen täpän lisääminen kisakoneeseen, mitä pidän itseasiassa minäkin ihan hyvänä juttuna. Jos ei muuten ole hyötyä, niin näkee ainakin itse helposti, onko maksu mennyt oikeaan osoitteeseen vai onko tullut sössittyä jossain...
AMA
Viestit: 1120
Liittynyt: Ke 29 Elo 2007, 17:36
Oikea nimi: Markus Mäntylä
Seura: Tampereen Frisbeeseura
Paikkakunta: Tampere

Re: SFL Kilpailut 2011

Viesti Kirjoittaja AMA »

Teemu: kuten Tapani sanoi, sen maksun näkee pelaaja itse helposti muutenkin. Se, että pitääkö toistenkin nähdä onkin sitten toinen tarina...

Ja Tapani kyllä musta ihan asialliseen sävyyn kyseli, että mikä oli Villellä se idea tuossa viestissä. Itse en ainakaan ymmärtänyt ensimmäisen viestin perusteella mistä kenkä puristaa, pelaajien toiminnasta, ilmottautumissysteemistä, hallituksen ohjeistuksesta vai mistä.
"play for show, work for dough" -Lloyba
Tapanote
Toiminnanjohtaja
Viestit: 9143
Liittynyt: To 10 Syys 2009, 8:44
Oikea nimi: Tapani Aulu
Seura: Tomoottajat Disc Golf
Paikkakunta: Turku

Re: SFL Kilpailut 2011

Viesti Kirjoittaja Tapanote »

Tee8mu kirjoitti:Mun mielestä Villen kommentti oli tarkoitettu lähinnä pelaajille ja erityisesti niille yksilöille jotka eivät siis vaivautuneet ilmoittamaan peruuttamisestaan, vaikka tiesivät tilanteensa.

Nyt taisit Tapani ottaa vähän turhan kärkkäästi itseesi tuon palautteen, ainut pyyntö/huomautus päättäjien suuntaan oli sen täpän lisääminen kisakoneeseen, mitä pidän itseasiassa minäkin ihan hyvänä juttuna. Jos ei muuten ole hyötyä, niin näkee ainakin itse helposti, onko maksu mennyt oikeaan osoitteeseen vai onko tullut sössittyä jossain...
Jaa, en tietääkseni ottanut yhtään itseeni. Yritin vain kysyä, että mikä nähtiin ongelmana (jos mikään).

Kisakone nykyiselläänkin näyttää pelaajalle itselleen onko maksu maksettuna. Tai siis tarkemmin, onko kisan TD merkinnyt maksusuorituksen. Ja TD näkee toki kaikki merkityt maksut.

Se että onko asiallista tai tarpeellista muiden pelaajien maksutilanteen näkyminen kaikille pelaajille, on jo hiukan eri asia. En ainakaan näe syytä miksi se jouduttaisi maksuja tai poisjääntien ilmoittamista.
letiss
Viestit: 416
Liittynyt: Ke 05 Syys 2007, 9:46

Re: SFL Kilpailut 2011

Viesti Kirjoittaja letiss »

Ei ole mikään yllätys, jos ei vaivauduta peruuttamaan osallistumista, jos pelaajat eivät edes ymmärrä miksi peruutus pitäisi tehdä ?

Jos se oikeasti on epäselvää, niin kannattaa lukea Petrin viesti huolella. Tämän tärkeimmän pointin lisäksi tulee tietenkin
perinteiset TD:n työn helpottamiset ja jonossa oleville tiedon saattaminen mahdollisimman nopeasti.

P.S. Kisakoneeseen olisi loistava työkalu sellainen X painike kisan perään eli nappi, josta saisi itselleen turhat kisat
poistettua siitä listasta häiritsemästä.
Tapanote
Toiminnanjohtaja
Viestit: 9143
Liittynyt: To 10 Syys 2009, 8:44
Oikea nimi: Tapani Aulu
Seura: Tomoottajat Disc Golf
Paikkakunta: Turku

Re: SFL Kilpailut 2011

Viesti Kirjoittaja Tapanote »

letiss kirjoitti:Ei ole mikään yllätys, jos ei vaivauduta peruuttamaan osallistumista, jos pelaajat eivät edes ymmärrä miksi peruutus pitäisi tehdä ?
Jos se oikeasti on epäselvää, niin kannattaa lukea Petrin viesti huolella. Tämän tärkeimmän pointin lisäksi tulee tietenkin
perinteiset TD:n työn helpottamiset ja jonossa oleville tiedon saattaminen mahdollisimman nopeasti.
No eipä sitä perumista tai ilmoittamista mikään sääntö edellytä, paitsi herrasmiessääntö. Toki olisi toivottavaa ja asiallista se tehdä, mutta ~100 pelaajan joukossa on aina muutama joka ei muista, vaivaudu, osaa tjsp. Siksi ainakin omiin kisoihin olen yrittänyt jättää riittävästi aikaa mahdollisille jonottajille.
letiss kirjoitti: P.S. Kisakoneeseen olisi loistava työkalu sellainen X painike kisan perään eli nappi, josta saisi itselleen turhat kisat
poistettua siitä listasta häiritsemästä.
Mielenkiintoinen idea. Joillakin pelaajilla tuo pitkä lista saattaa sekoittaa, eikä enää ihan varmaksi muista että mihin on tullut ilmoittauduttua (vaikka sen pitäisi kyllä suht selkeästi siitä nähdäkin). Voisin kysellä olisiko se jotenkin järkevästi mahdollista toteuttaa.
Avatar
uusikyla
Viestit: 258
Liittynyt: Ti 27 Tammi 2009, 9:42
Oikea nimi: Jan-Mikael Uusikylä
Seura: Ekenäs IF Frisbeegolf

Re: SFL Kilpailut 2011

Viesti Kirjoittaja uusikyla »

Olen ollut mukana järjestämässä Ekenäs Energi Open jo 4 vuotta ja ymmärän Villen kommentit täysin. Joka kerta on sama asiaa. Joku pelaaja odottaa ihan viimeisiin minuuttiin ja sen eteenpäin maksamaan sen ilmoittautumismaksun.
Tähän asti järjestäjänä olen ollut aika löysänä tähän ilmoittautumis ja maksutapana jolla pelaajilla on. Olen ollut "mahdollinen" että kyllä pääset vielä mukana. Mutta yhä enemmän on mennyt mun kannalta siihen että nyt on ilmoittautumisaika ohi ja makuaika on ohi, nyt et pääsee mukaan kisaan.
Joka ikinen kerta joku on soittanut päivä ennen kisa kysymään jos on vielä mahdollisuus "tulla mukaan".

Viime vuonna sain 4 puhelinsoittoa kysymään jos voin vielä ilmoittautua. Otin ne vastaan koska saimme pari pelaajaa joka ei päässyt kilpailuun. Siellä olikin yksi jätkä joka oli maksanut, oli kyllä nähnyt hänen maksunsa tilitteesta joten ei tullut yllätyksinä, mutta ei ilmoittautunut kisakoneen kautta. Hän käveli vaan sisään ja kysyi miksi hän ole mukana poolissa.

Tänä vuonna Ekenäs Energi Openiin kokeilen semmonen ilmoittautumissysteemi että pelaajat saavat kuukauden aikaa ilmoittautua. Sen jälkeen he saavat 3 viikon maksuaika. Jos maksu ei näy tilillä 21 päivän jälkeen niin odotuslistan ensimmäinen saa mahdollisuus maksaa.

Luulen että järjestäjät pitäisi kiristää näitä ehdot koska luultavasti pelaajat on jo tehnyt sitä. Siksi he ilmoittatuu ja sitten jättää maksamatta koska he luulee että he tippuvat pois automaattisesti.
Jan-Mikael Uusikylä
EIF Discgolf, Puheenjohtaja
Tapanote
Toiminnanjohtaja
Viestit: 9143
Liittynyt: To 10 Syys 2009, 8:44
Oikea nimi: Tapani Aulu
Seura: Tomoottajat Disc Golf
Paikkakunta: Turku

Re: SFL Kilpailut 2011

Viesti Kirjoittaja Tapanote »

uusikyla kirjoitti:Tänä vuonna Ekenäs Energi Openiin kokeilen semmonen ilmoittautumissysteemi että pelaajat saavat kuukauden aikaa ilmoittautua. Sen jälkeen he saavat 3 viikon maksuaika. Jos maksu ei näy tilillä 21 päivän jälkeen niin odotuslistan ensimmäinen saa mahdollisuus maksaa.

Luulen että järjestäjät pitäisi kiristää näitä ehdot koska luultavasti pelaajat on jo tehnyt sitä. Siksi he ilmoittatuu ja sitten jättää maksamatta koska he luulee että he tippuvat pois automaattisesti.
Jep. Näin sen pitäisi mennäkin.
ville
Viestit: 5042
Liittynyt: To 26 Kesä 2008, 7:28
Oikea nimi: Ville Kotamäki
Seura: Nummelan Frisbeeseura
Paikkakunta: Nummela

Re: SFL Kilpailut 2011

Viesti Kirjoittaja ville »

Kokemuksena viime vuoden Syysmyrsky. Kisakoneella ilmoittauduttiin, mutta maksamalla sai paikan varmistettua. Homma toimi hienosti, yksi ainoa peruutus (sairastapaus, rahat palautettiin), ei tarvittu kisapaikalla ilmoittautumista, suoraan vaan poolit nippuun ja menoksi. Ei mitään säätämistä. Raakaa peliä, rahat tiskiin ja paikka on sinun 8) .

Mutta kuten sanoin, päätöksillä tätä homma viedään johonkin suuntaan. Itse kannatan "raakaa" peliä = rahat tiskiin ja paikka on sinun. Jos epäröit, voi olla ettet mahdu mukaan. Sen muutaman kympin riskin voi ottaa tai olla ottamatta. Mutta säätäminen jäisi vähemmälle.

Toisaalta onhan se tuokin raakaa peliä. Jos rahat ei näy tilillä, olet ulkona - toimiihan tuokin. Tämä systeemi vaan ruokkii näitä "ehkäilijöitä" jotka jättävät maksamatta ja ilmoittamatta, koska näinhän se oli tarkoitettu. Herrasmiessäännöt kun ikävä kyllä koskee niin pientä osaa meistä.
Tapanote
Toiminnanjohtaja
Viestit: 9143
Liittynyt: To 10 Syys 2009, 8:44
Oikea nimi: Tapani Aulu
Seura: Tomoottajat Disc Golf
Paikkakunta: Turku

Re: SFL Kilpailut 2011

Viesti Kirjoittaja Tapanote »

ville kirjoitti:Kokemuksena viime vuoden Syysmyrsky. Kisakoneella ilmoittauduttiin, mutta maksamalla sai paikan varmistettua. Homma toimi hienosti, yksi ainoa peruutus (sairastapaus, rahat palautettiin), ei tarvittu kisapaikalla ilmoittautumista, suoraan vaan poolit nippuun ja menoksi. Ei mitään säätämistä. Raakaa peliä, rahat tiskiin ja paikka on sinun 8) .
Eikös se nytkin ole ihan samalla tavalla? Kisakoneella ilmoittautudaan, ja vasta maksamalla paikka varmistuu? Peruutuksia tulee, jos tulee.

Kisapaikalla ei tarvita ilmoittautumista. Sen sijaan varmistus kannattaa tehdä. Julkujärvellä kävi niin että yhden ryhmän ensimmäinen pelaaja oli sairastunut eikä tullut paikalle. Kansio meinasi jäädä pelaajakokoukseen, mutta onneksi huomattiin viime hetkellä.
ville kirjoitti:Toisaalta onhan se tuokin raakaa peliä. Jos rahat ei näy tilillä, olet ulkona - toimiihan tuokin. Tämä systeemi vaan ruokkii näitä "ehkäilijöitä" jotka jättävät maksamatta ja ilmoittamatta, koska näinhän se oli tarkoitettu. Herrasmiessäännöt kun ikävä kyllä koskee niin pientä osaa meistä.
Tämä järjestelmä voi tosiaan osittain ruokkia tätä, ja varmasti nähdään mitä se pidemmän päälle tekee. Kankaanpään ja Julkujärven kisoissa oli kummassakin myös pari pelaajaa joista ei kuulunut mitään. Viime hetken kyselijöitä oli myös reilusti - varsinkin Julkujärvelle.

Ainakin itselleni systeemin ongelmat olivat kuitenkin pienet. Täydellistä systeemiä ei olekaan, tai muutenhan sitä käytettäisiin aina.
ville
Viestit: 5042
Liittynyt: To 26 Kesä 2008, 7:28
Oikea nimi: Ville Kotamäki
Seura: Nummelan Frisbeeseura
Paikkakunta: Nummela

Re: SFL Kilpailut 2011

Viesti Kirjoittaja ville »

Se etu tästä keskustelusta on, että jos nämä unohtajat sattuisivat tätä lukemaan ja tuntisivat pienen piston sisällään :oops:
Avatar
Tee8mu
Viestit: 1842
Liittynyt: Su 18 Touko 2008, 12:25
Oikea nimi: Teemu Malmelin
Seura: Nokian frisbeeseura
Paikkakunta: Nokia

Re: SFL Kilpailut 2011

Viesti Kirjoittaja Tee8mu »

Tapanote kirjoitti:
Tee8mu kirjoitti:Mun mielestä Villen kommentti oli tarkoitettu lähinnä pelaajille ja erityisesti niille yksilöille jotka eivät siis vaivautuneet ilmoittamaan peruuttamisestaan, vaikka tiesivät tilanteensa.

Nyt taisit Tapani ottaa vähän turhan kärkkäästi itseesi tuon palautteen, ainut pyyntö/huomautus päättäjien suuntaan oli sen täpän lisääminen kisakoneeseen, mitä pidän itseasiassa minäkin ihan hyvänä juttuna. Jos ei muuten ole hyötyä, niin näkee ainakin itse helposti, onko maksu mennyt oikeaan osoitteeseen vai onko tullut sössittyä jossain...
Jaa, en tietääkseni ottanut yhtään itseeni. Yritin vain kysyä, että mikä nähtiin ongelmana (jos mikään).

Kisakone nykyiselläänkin näyttää pelaajalle itselleen onko maksu maksettuna. Tai siis tarkemmin, onko kisan TD merkinnyt maksusuorituksen. Ja TD näkee toki kaikki merkityt maksut.

Se että onko asiallista tai tarpeellista muiden pelaajien maksutilanteen näkyminen kaikille pelaajille, on jo hiukan eri asia. En ainakaan näe syytä miksi se jouduttaisi maksuja tai poisjääntien ilmoittamista.
No hyvä ettet, tekstin voi tulkita monella tavalla, kun ei kuule äänensävyä yms. :)

ja joo, löytyihän se olet maksanut kohta sieltä. aiemmin en ole huomannut.
Vastaa Viestiin