Oletko osallistunut seuran/radan kehittämiseen?

Keskustelua frisbeegolfista

Valvoja: HALLITUS

Oletko osallistunut seuran/radan kehittämiseen? Millä tavoin?

Osallistumalla seuratoimintaan merkittävässä asemassa
27
36%
Osallistumalla seuratoimintaan 'rivijäsenenä'
19
25%
Osallistumalla talkoisiin
24
32%
En, mutta voisin harkita jos joku järjestäisi
3
4%
***En, mutta pitäisköhän järjestää itse?***
0
Ei ääniä
En, kyllä kaikki pitää saada valmiina
2
3%
 
Ääniä yhteensä: 75

MikkoS
Viestit: 297
Liittynyt: Ma 25 Loka 2010, 11:21
Oikea nimi: Mikko Setälä

Oletko osallistunut seuran/radan kehittämiseen?

Viesti Kirjoittaja MikkoS »

Laitetaanpa tällainen hieman provosoiva kyssäri. Tämähän nyt ei ole mitenkään tavatonta oikeastaan missään vapaaehtoistoiminnassa että mitä enemmän panosta joku homma vaatii, sitä vähemmän löytyy porukkaa ko. hommaan. Human nature.

Itsehän päädyin perustamaan seuran itse yhden samoja ajatuksia hautoneen kanssa. Seuratoiminta onkin lähtenyt nihkeähkön kevään jälkeen hyvään vauhtiin, ja ei ole pienintäkään epäilystä että ensi kaudella suunta on edelleen ylöspäin, ja viikkokisoissa aktiivisimmin käyneet ottavat myös lisää organisointivastuuta niinkuin osa onkin jo tehnyt. Enkä ole tässä nyt mitään selkääntaputteluja kalastamassa, vaan pikemminkin herättämässä keskustelua että jos esim. jonkun radan ylläpito vaikka ottaa kaaliin, niin voisiko sille itsekin pyrkiä tekemään jotain? :idea:
Huomaan heti putterin irrotessa kädestä, että "aha, tuonneko olinkin menossa" - roberd
Sleijeri
Viestit: 220
Liittynyt: Ti 17 Huhti 2007, 7:31
Oikea nimi: Ville Lapinmäki
Seura: Lords of Disc Golf
Paikkakunta: Heinola
Viesti:

Re: Oletko osallistunut seuran/radan kehittämiseen?

Viesti Kirjoittaja Sleijeri »

Olen ollut aluksi seuran "rivijäsenenä" jolloin vain pelailin seuran viikkokisoja, sittemmin kun seura aktivoitui uudestaan vuonna 2008 osallistuin talkoisiin ja nyt kait olen sit merkittävässä asemassa seurassa, eli kaikki kolme kohtaa täyttyi.
az_kip
Viestit: 1283
Liittynyt: Ma 04 Elo 2008, 11:24
Oikea nimi: Kiril Häyrinen
Seura: Raaseporin Korilla

Re: Oletko osallistunut seuran/radan kehittämiseen?

Viesti Kirjoittaja az_kip »

Hyvä keskustelun avaus :)

Tuohon viimeiseen vaihtoehtoon kommentoisin, ettei kannata syyllistää niitä, jotka eivät esim. yhdistyksen tai radan aktiiviseen ylläpitämiseen osallistu. Ihmisillä voi olla monia syitä olla osallistumatta, mutta silti pitää olla mahdollisuus hyvällä omallatunnolla nauttia seuran jäsenyydestä, saavutuksista ja hyvästä radasta.

Vapaaehtoistyötä kun ei ole nimensäkään mukaisesti kenenkään pakko tehdä ja ne jotka eivät enää siedä vaikkapa radan huonoa kuntoa, toimikoon sitten sen asian puolesta. Vapaaehtoisesti.
MikkoS
Viestit: 297
Liittynyt: Ma 25 Loka 2010, 11:21
Oikea nimi: Mikko Setälä

Re: Oletko osallistunut seuran/radan kehittämiseen?

Viesti Kirjoittaja MikkoS »

az_kip kirjoitti:Hyvä keskustelun avaus :)

Tuohon viimeiseen vaihtoehtoon kommentoisin, ettei kannata syyllistää niitä, jotka eivät esim. yhdistyksen tai radan aktiiviseen ylläpitämiseen osallistu. Ihmisillä voi olla monia syitä olla osallistumatta, mutta silti pitää olla mahdollisuus hyvällä omallatunnolla nauttia seuran jäsenyydestä, saavutuksista ja hyvästä radasta.

Vapaaehtoistyötä kun ei ole nimensäkään mukaisesti kenenkään pakko tehdä ja ne jotka eivät enää siedä vaikkapa radan huonoa kuntoa, toimikoon sitten sen asian puolesta. Vapaaehtoisesti.
Tuohonhan on hyvä vaihtoehto tuo kolmanneksi viimeinen. Eli voi olla vaan satunnaisena viikkokisapelaajana tekemättä mitään, mutta edes tuolla osallistumisella kartuttaa seuran tuloja ja osoittaa seuralle olevan tilausta. Tottakai kaikille avoimet maksuttomat radat ovat, kaikille avoimia ja maksuttomia ja niillä saa pelata. Mutta huonoin tilannehan on se että jokainen suunnallaan yksin huutelee että paska rata en aio pelata ikinä, kun yhteen liittymällä siitä voisi tehdä edes vähemmän paskan ja pelikelpoisen (sekä itselle että muille). MOT.
Huomaan heti putterin irrotessa kädestä, että "aha, tuonneko olinkin menossa" - roberd
kristusnaama
Viestit: 73
Liittynyt: Ma 14 Kesä 2010, 17:56
Oikea nimi: max hagelberg
Seura: Lahden Frisbeeclub
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Re: Oletko osallistunut seuran/radan kehittämiseen?

Viesti Kirjoittaja kristusnaama »

Seuratoiminnassa ollut mukana rivijäsenenä heti lajin aloitamisesta alkaen,myös talkoisiin on osallistuttu aktiivisesti 3 vuoden ajan(tavallaan tykkään hommasta) ja nyt seura-aktiivina tämän vuoden.
Mukavaa hommaa kokolailla,vain pari kertaa vähän kiristänyt tämän kauden aikana,varmaankin itseaiheutettua stressiä :D
Ainakin täällä lahden suunnalla olen ollut tyytyväinen porukan talkoiluihin(suuri kiitos heille) ja mielestäni tulokset näkyvät radalla.
Talkoisiin liittyen ja yleensä seuratoimintaa ajatellen tärkeää on olla kanssakäymisessä paikallisten harrastajien kanssa niin paljon kuin mahdollista.Yksinkertaisesti jutella ihmisille joita tapaa kentällä.Tämän vuoden aikana olen tutustunut tosi moneen harrastajaan ja osa heistä liittynyt seuraan ja ollut mukana talkoissakin.Myös aloittelijoille kannattaa mielestäni tarjota opastusta tarvittaessa seuran puitteissa tai sitten vaan heittää rundi tyypin kanssa.Tavallaan:"Hei olet tervetullut mukaan porukkaan eikä maksa mitään :)".
Porukkaan jonka kanssa töitä on tehty tämä kausi on hoitanut hommansa hyvin.Lisää,kiitos :D
Mutta joo,ensi kaudella jatketaan samaa rataa mutta vain vielä paremmin ja kovemmin.
Totta on että aika ei millään riitä kaikkeen mitä haluaisi aikaan saada,mutta joku viisas joskus sanonut että "hiljaa hyvä tulee",liekö totta vai ei?
Max Hagelberg
Lahden Frisbeeclub ry
MikkoS
Viestit: 297
Liittynyt: Ma 25 Loka 2010, 11:21
Oikea nimi: Mikko Setälä

Re: Oletko osallistunut seuran/radan kehittämiseen?

Viesti Kirjoittaja MikkoS »

kristusnaama kirjoitti:yleensä seuratoimintaa ajatellen tärkeää on olla kanssakäymisessä paikallisten harrastajien kanssa niin paljon kuin mahdollista.Yksinkertaisesti jutella ihmisille joita tapaa kentällä.Tämän vuoden aikana olen tutustunut tosi moneen harrastajaan ja osa heistä liittynyt seuraan ja ollut mukana talkoissakin.
tämäpä juuri. liian usein kuulee jotain mutinaa että en mä oo varmaan yhtään tarpeeks hyvä pelaan teiän kanssa ja muutenki ihmisenä mä oon aika surkea ja pitäskö mun olla ylipäätään olemassakaan

olen itse pyrkinyt erittäin vahvasti motivoimaan ihmisiä uskaltamaan mukaan porukkaan, että kaikki pelaa omaa peliään, sillä tasolla oo mitään väliä, ja jutustelemaan mahd. paljon ja positiivisessa hengessä kaikkien (jopa niiden hiljaisimpien, ehkä etenkin niiden hiljaisimpien) kanssa, kehumaan hienoista suorituksista ja muutenkin pitämään tällaista yleistä hyvää ("me-") henkeä yllä. eikä aina oo automaattisesti sitä fiilistä, mut sit kun tulee radalle ja alkaa ketjut kiliseen porukalla heitettyjen harjoitusputtien muodossa, aina se sieltä jostain tulee se fiilis, ja porukka ruokkii sitä edelleen. sehän tässä on parasta.

ei meinaan aina ole ihan helppoa olla se positiivari, etenkin kun nuorempana olin itse juuri se hiljaisin kaveri. ehkä just siks tiedän miten tärkeetä se on ottaa nekin mukaan. :!:
Huomaan heti putterin irrotessa kädestä, että "aha, tuonneko olinkin menossa" - roberd
kristusnaama
Viestit: 73
Liittynyt: Ma 14 Kesä 2010, 17:56
Oikea nimi: max hagelberg
Seura: Lahden Frisbeeclub
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Re: Oletko osallistunut seuran/radan kehittämiseen?

Viesti Kirjoittaja kristusnaama »

Kyllä.Kaikkihan ei mukaan lähde mutta kannattaahan sitä edes yrittää.Ties mitä monilahjakkuuksia eteen tulee.Jonkin verran on ollut havaittavissa sitä omassa porukassa heittämistä.Hienoa on huomata se kun tyypit tutustuu ja tuleekin rundilta naureskellen ja keskustellen jne.
Sen verran täytyy sanoa että niistä hiljaisimmistakin kavereista on tullut melko kovaäänisiä,ainakin seuran sauna-illoissa :o ,mutta se on taas toinen tarina.
Max Hagelberg
Lahden Frisbeeclub ry
Vastaa Viestiin