Ostan Nuke OS

Yksityishenkilö voi jättää myynti-, osto- tai vaihtoilmoituksia frisbeetarvikkeista

Valvoja: HALLITUS

Simeon
Viestit: 46
Liittynyt: Ma 24 Loka 2011, 17:04
Oikea nimi: Timo Puikkonen
Seura:
Paikkakunta: LPR

Ostan Nuke OS

Viesti Kirjoittaja Simeon »

Nyt tarvitaan Nuke OS peukku-upsiin. Ei aivan painavimpia kiitos. Esim 172grammanen Flick tuntuu kovin raskaalta heittää. Ihan sama millä tyylillä viskoo. Onko muilla sama raskauskokemus näistä ylivakaista jyristä?
Avatar
Tee8mu
Viestit: 1842
Liittynyt: Su 18 Touko 2008, 12:25
Oikea nimi: Teemu Malmelin
Seura: Nokian frisbeeseura
Paikkakunta: Nokia

Re: Ostan Nuke OS

Viesti Kirjoittaja Tee8mu »

nuo nopeat leveärimmiset kiekot ei käyttäydy upsissa mitenkään hyvin tai tuo pituutta. Ainakin PD2 on surkea upsikiekko tai ehkä paikkaansa jollekin toimii, mut yleisesti ottaen se pyörähtää nopeasti ja tulee tikkusuoraan alas. ainakin peukussa. Kokeile vaikka bansheeta, onhan se jyrä, mutta sen kapeat rimmit tekevät ainakin mun mielestä siitä kevyemmän ja helpomman heittää upsia. Firebirdiä heitän myös, mutta sanoisin että on hieman "raskaampi" kuin banshee.

Tota flickiä en tunne tarkasti mut aika jyrä muistikuvieni mukaan.
Tapanote
Toiminnanjohtaja
Viestit: 9124
Liittynyt: To 10 Syys 2009, 8:44
Oikea nimi: Tapani Aulu
Seura: Tomoottajat Disc Golf
Paikkakunta: Turku

Re: Ostan Nuke OS

Viesti Kirjoittaja Tapanote »

Tee8mu kirjoitti:Ainakin PD2 on surkea upsikiekko tai ehkä paikkaansa jollekin toimii, mut yleisesti ottaen se pyörähtää nopeasti ja tulee tikkusuoraan alas.
Juuri näistä syistä PD2 ja Boss ovat oivallisia kiekkoja lyhyisiin (alle 80m) upseihin.

Nuke OS on ainakin Viitamaan Mikon kädessä melkoinen jättikiekko - 110m+ näyttää menevän luotettavasti - eli vaatii tehoja vähän samaan malliin kuin RESPECTi (ja XXX), mutta lentääkin sitten kyllä pitkälle.
Avatar
Tee8mu
Viestit: 1842
Liittynyt: Su 18 Touko 2008, 12:25
Oikea nimi: Teemu Malmelin
Seura: Nokian frisbeeseura
Paikkakunta: Nokia

Re: Ostan Nuke OS

Viesti Kirjoittaja Tee8mu »

Ok. Itselle ei oo oikein mihinkään soveltunut. Paitsi tietty peukulta heitän ne parit mitä nykyään tulee heitettyä. Siinä ei parhaitakaan.
Simeon
Viestit: 46
Liittynyt: Ma 24 Loka 2011, 17:04
Oikea nimi: Timo Puikkonen
Seura:
Paikkakunta: LPR

Re: Ostan Nuke OS

Viesti Kirjoittaja Simeon »

Nyt saitte olon epävarmaksi. Kysytään nyt vaikka onko joku vertaillut Flickiä noihin muihin upsikiekkoihin ihan omalla kädellä? Itse en omista noita eikä parhaat kaverinikaan. Flick ei vaadi paljon tilaa sivuuttain ja lentää pitemmälle kuin kaikki 35 muuta kiekkoani. Olen vain kehitellyt peukku-upsia. En sitä toista, mikä se nyt on suomeksi nimeltään..
Eikö herra Tapanote ole saanut kokeilla herra Viitamaan Nuke OSsää?
Tapanote
Toiminnanjohtaja
Viestit: 9124
Liittynyt: To 10 Syys 2009, 8:44
Oikea nimi: Tapani Aulu
Seura: Tomoottajat Disc Golf
Paikkakunta: Turku

Re: Ostan Nuke OS

Viesti Kirjoittaja Tapanote »

Simeon kirjoitti:Eikö herra Tapanote ole saanut kokeilla herra Viitamaan Nuke OSsää?
En ole itse testannut Nuke OS tai Flickiä, mutta kyllä sen uskallan sanoa, että suht paljon tilaa tarvitsee sivuttaissuunnassa millä tahansa kiekolla, jos aikoo yli 100m upsia heittää. Lyhyempiä voi heittää nopeasti pyörähtävillä ja vähän tilaa tarvitsevilla (kuten Boss).

Peukku-upsista en osaa sanoa mitään, koska en osaa sitä ollenkaan. En ole löytänyt mitään kiekkoa, josta saisin mitään otetta peukkupuolelta, jotenkin täysin luonnoton ote mulle vaikka kuinka olen yrittänyt opetella.
Avatar
tuminoid
Site Admin
Viestit: 4063
Liittynyt: Ke 09 Kesä 2010, 13:45
Oikea nimi: Tuomo Tanskanen
Seura: Karkkilan Frisbeegolfkerho
Paikkakunta: Nummela

Re: Ostan Nuke OS

Viesti Kirjoittaja tuminoid »

Tapanote kirjoitti:
Simeon kirjoitti:Eikö herra Tapanote ole saanut kokeilla herra Viitamaan Nuke OSsää?
Peukku-upsista en osaa sanoa mitään, koska en osaa sitä ollenkaan. En ole löytänyt mitään kiekkoa, josta saisin mitään otetta peukkupuolelta, jotenkin täysin luonnoton ote mulle vaikka kuinka olen yrittänyt opetella.
Olitko koittanut Bansheeta jo? Se on mulle about ainoo josta saa itselle sopivan otteen peukulle kapean rimmin ansiosta.
Tapanote
Toiminnanjohtaja
Viestit: 9124
Liittynyt: To 10 Syys 2009, 8:44
Oikea nimi: Tapani Aulu
Seura: Tomoottajat Disc Golf
Paikkakunta: Turku

Re: Ostan Nuke OS

Viesti Kirjoittaja Tapanote »

tuminoid kirjoitti: Olitko koittanut Bansheeta jo? Se on mulle about ainoo josta saa itselle sopivan otteen peukulle kapean rimmin ansiosta.
Bansheeta heitän sormiupsilla, forella ja rystyllä koko ajan, mutta peukulla ei pysy näpeissä sekään yhtään. Saattaa johtua siitä, että en juurikaan purista kiekosta millään otteella, ja peukulla se ei tunnu onnistuvan ollenkaan.
MikkoV
Viestit: 14
Liittynyt: To 11 Maalis 2010, 13:43
Oikea nimi: Mikko Viitamaa

Re: Ostan Nuke OS

Viesti Kirjoittaja MikkoV »

NukeOS toimii tosiaan yllättävän hyvin sormiupsilla, vaikka rimmi on todella leveä. Peukku-upsissa rimmin täytyy olla lähtökohtaisesti kapea, joten juuri Banshee ja XXX soveltuvat hyvin. Flickiä on tullut testattua sormiupsissa ja muistaakseni Flick teki liikkeen yllättävän pienessä tilassa lentäen kuitenkin varsin pitkälle. XXX ja NukeOS tarvitsevat paljon tilaa, mutta banshee tekee liikkeensä pienemmässä tilassa. Monien muiden tapaan voisin suositella Bansheeta sekä sormi- että peukku-upsin heittämiseen. Varsinkin peukulla heitettäessä on tärkeää, että kiekko istuu mukavasti käteen, jotta heitossa voi puristaa riittävästi kiekkoa ilman suurempaa kipua.
turso
Viestit: 25
Liittynyt: Ma 07 Kesä 2010, 21:52
Oikea nimi: Tuomas Oravainen

Re: Ostan Nuke OS

Viesti Kirjoittaja turso »

Ei rimmin tarvitse kapea peukku upsissa olla, ihan makuasia ja/tai kourankoko kysymys sekin. Nuke OS on pitkä upsikiekko heitti sitä tomalla tai peukulla, ja vaatii yllättävän vähän sivuttain tilaa pitkilläkin siivuilla, ainakin jos pitää linjan matalahkona.
Vastaa Viestiin